شناسهٔ خبر: 67666660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژنرال ارشد رژیم اسرائیل: طوفان‌الاقصی بزرگترین شکست ما است

تهران-ایرنا- معاون پیشین رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، شکست در عملیات طوفان‌الاقصی را بزرگترین شکست این رژیم از زمان تاسیس جعلی آن ارزیابی‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «یائیر گولان» در نشستی با مقامات صهیونیست محلی در شمال سرزمین‌های اشغالی با اشاره به تخلیه شهرک نشینان صهیونیست از شهرک ها و فرار آنها در اثر حملات حزب الله لبنان گفت: تخلیه شهرک «کریات شمونا» در شمال یک اشتباه بزرگ بود.

وی با اشاره به تخلیه شهرک های جنوب و شمال سرزمین‌های اشغالی و عقب نشینی این رژیم از این مناطق بعد از عملیات طوفان الاقصی گفت: این سخت ترین شکست اسرائیل از سال ۱۹۴۸ است.

در همین پیوند، «موشه دیویدوویچ» رئیس شورای منطقه‌ای شهرک صهیونیست نشین «متا آشر» در شمال سرزمین های اشغالی نیز با اشاره به ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره تغییر وضعیت شمال سرزمین های اشغالی به نفع شهرک نشینان، گفت: چنین اظهارنظری توهمی بیش نیست و سال‌ها طول می کشد تا شرایط در مرز (سرزمین های اشغالی با) لبنان به وضعیت سابق برگردد.

«دبی بیتون» یک عضو کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود گفت: به عنوان یکی از ساکنان شهرک (صهیونیست نشین) «اشدود» در جنوب (سرزمین های اشغالی) که ناامنی را با تمام وجودم حس کرده ام، با تداوم نخست وزیری نتانیاهو، نگران وضعیت شمال (سرزمین های اشغالی) هستم.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، حزب الله و برخی از گروه‌های مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده‌اند.

هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است.

این امر باعث ناامن شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک نشینان صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده به همین دلیل بخش‌های گسترده‌ای از این منطقه خالی از سکنه شده است و صهیونیست‌های اسکان داده شده در شهرک‌های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده‌اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.

نظر شما