شناسهٔ خبر: 67666605 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حزب جبهه خلق جمهوری آذربایجان انتخابات پارلمانی را تحریم کرد

تسنیم

حزب جبهه خلق آذربایجان اعلام کرد: با توجه به نابودی مطبوعات آزاد و عدم وجود رقابت آزاد و فضای انتخاباتی، انتخابات زودهنگام مجلس ملی جمهوری آذربایجان که قرار است در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار شود را تحریم می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حزب جبهه خلق آذربایجان انتخابات زودهنگام پارلمانی جمهوری آذربایجان که قرار است در اول سپتامبر برگزار شود را تحریم می‌کند.

در ۱۳ جولای، مجمع عالی این حزب در این باره تصمیمی را اتخاذ و اعلام کرد: اینکه بیش از ۳۰۰ زندانی سیاسی در کشور هنوز آزاد نشده‌اند، آزادی تجمع مسالمت‌آمیز ممنوع است، کمیسیون‌های انتخاباتی تحت کنترل کامل مقامات هستند، کنترل روند رأی‌گیری و شمارش آرا غیرممکن است. با توجه به نابودی مطبوعات آزاد، عدم نظارت بر انتخابات توسط ناظران مستقل محلی و عدم وجود رقابت آزاد و فضای انتخاباتی، انتخابات زودهنگام مجلس که قرار است در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار شود را تحریم می‌کنیم.

همچنین مجمع عالی این حزب تصمیم گرفت که ظرف مدت ۳ ماه کنگره فوق‌العاده حزب جبهه خلق را تشکیل دهد.

علی کریملی، رئیس حزب جبهه خلق آذربایجان گفت: قانون جدید در مورد احزاب سیاسی به دولت اختیارات بیشتری برای مداخله در امور احزاب سیاسی می‌دهد. اداره وزارت عدلیه نامه‌ای به جبهه خلق آذربایجان ارسال کرد و خواستار تنظیم اساسنامه حزب با الزامات قانون در مورد احزاب سیاسی شد. برای اینکه به دولت این بهانه داده نشود که جبهه خلق آذربایجان قانون احزاب سیاسی را نقض می‌کند، مجمع عالی حزب تصمیم گرفت کنگره فوق‌العاده حزب را تشکیل دهد. منشور جدید حزب جبهه خلق آذربایجان در کنگره فوق‌العاده تصویب خواهد شد.

لازم به ذکر است که تاکنون حزب جبهه خلق آذربایجان تنها حزب سیاسی جمهوری آذربایجان است که انتخابات پارلمانی را که قرار است در اول سپتامبر برگزار شود، تحریم خواهد کرد.

نظر شما