شناسهٔ خبر: 67666570 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک ژنرال آمریکایی:

تا سال ۲۰۳۹ از هر ۳ سرباز آمریکایی یکی ربات خواهد بود

محمدحسین رضوانی‌فرد

یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ادعا کرده است که ربات‌ها تا سال ۲۰۳۹ یک سوم نیروهای نظامی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به گفته مارک میلی(Mark Milley) ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا، ربات‌ها و ماشین آلات هوشمند یک سوم ارتش ایالات متحده را در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تشکیل خواهند داد.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ایالات متحده است، ادعا کرده است که یک سوم ارتش ایالات متحده احتمالا تا ۱۵ سال آینده رباتیک می‌شوند.

استفاده گسترده از ابزارهای جنگی بدون سرنشین و مبتنی بر هوش مصنوعی به شکل قابل توجهی ارتش را تغییر می‌دهد و سؤالات اخلاقی جدی را ایجاد می‌کند. به گفته میلی، این یک تغییر اساسی خواهد بود و استدلال او این است که ارتش کشورهای دیگر نیز به همین ترتیب متحول خواهند شد.

وی در جریان رویداد آینده دفاعی اکسیوس(Axios) تاکید کرد که تعداد نیروهای انسانی احتمالاً با حرکت به سمت سیستم‌های رباتیک کاهش می‌یابد.

پیشرفت فناوری نظامی با پهپادهای مسلح و سگ‌های رباتیک

نیروهای نظامی در سطح جهانی در حال رقابت برای پیشبرد فناوری‌های رباتیک هستند که به نبرد، جمع‌آوری اطلاعات، تخلیه مجروحان، حمل ‌و نقل و سایر وظایف حیاتی در زمین، هوا و آب کمک می‌کنند.

نوآوری‌ها طیف وسیعی از فناوری‌های پیشرفته مانند پهپادهای مسلح، سگ‌های رباتیک و ربات‌های حامل مکانیکی را معرفی کرده‌اند که به لطف پیشرفت‌های صنعت دفاع دیجیتال، اکنون بیش از همیشه قابل دوام هستند.

ارتش به طور فعال در حال آزمایش سازندهای یکپارچه انسان و ماشین است، جایی که سربازان در سناریوهای جنگی با ماشین‌های خودکار همکاری می‌کنند.

در عین حال، نیروی هوایی به دنبال هواپیماهای «مبارزه مشترک» است که برای پرواز در کنار خلبانان انسانی طراحی شده است. این هواپیماها برای جمع آوری اطلاعات، اختلال در الکترونیک دشمن و انجام حملات دقیق به اهداف در نظر گرفته شده‌اند.

میلی خاطرنشان کرد که چنین تحولاتی برخی از بزرگترین تغییرات در جنگ را مشخص می‌کنند.

وی در طول این رویداد گفت: مورد بزرگی که به سرعت در حال ظهور است، ترویج ربات‌ها است. این را با قدرت عظیم محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی ترکیب کنید و تغییرات اساسی واقعی و قابل توجهی را خواهید داشت.

در همین حال، نیروی دریایی به سمت ناوگان هیبریدی پیشروی می‌کند و وسایل نقلیه بدون سرنشین سطحی و زیردریایی را برای افزایش قابلیت‌های ملوانان و تفنگداران دریایی یکپارچه می‌کند.

نظارت انسانی بر رباتیک همه کاره در عملیات‌های نظامی

سیاست ایالات متحده کنترل انسانی را بر مکانیسم‌های رباتیک الزامی می‌کند. ربات‌ها همچنین اهداف گسترده‌تری مانند انتقال تدارکات در فواصل طولانی یا تخلیه سربازان مجروح از میدان نبرد دارند.

در حالی که ترکیب تانک‌های بدون خدمه یا جت‌های جنگنده بدون خلبان با نرم‌افزار تصمیم‌گیری فوق‌العاده سریع نگرانی‌هایی را در مورد ربات‌های قاتل ایجاد می‌کند، تدابیر حفاظتی خاصی وجود دارد که اجرا خواهند شد.

میلی گفت: من در این جریان به سمت انسان‌ها متمایل هستم، اما فکر می‌کنم این چیزی است که مردم باید در دهه آینده با آن کنار بیایند.

وی او همچنین تاکید کرد که کشوری که این فناوری‌ها را برای استفاده نظامی بهینه می‌کند، می‌تواند در درگیری‌های مسلحانه دست بالا و تعیین‌کننده داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما