شناسهٔ خبر: 67666374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر اسبق صهیونیست:

کارشکنی نتانیاهو در مذاکرات به خاطر شکست ارتش در غزه است/ تخیلی بودن شکست حماس

تهران- ایرنا- وزیر اسبق دادگستری رژیم صهیونیستی گفت که گزارش های منتشر شده درباره شکست جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادعایی بیش نیست و تخیل و بر اساس تبلیغات رسانه ای مقامات نظامی این رژیم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «حاییم رامون» در مقاله ای در روزنامه «معاریو» نوشت: ادعای شکست حماس، تبلیغات رسانه ای از سوی وزیر جنگ (یوآو گالانت) و رئیس ستاد ارتش (هرتزی هالیوی) است که می خواهند جنگ را به پایان برسانند.

وی اضافه کرد: «نیر دبوری» خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرده که جنبش حماس شکست خورده، نوار غزه خلع سلاح شده و این جنبش توانایی فرماندهی خود را از دست داده است.

رامون افزود: اگر قدرت حماس از بین رفته است، چرا ارتش اسرائیل پس از آنکه اعلام کرد که ۸۵ درصد از گردان «الشجاعیه» را از بین برده، دوباره به این منطقه بازگشته است؟

این مقام اسبق صهیونیست ادامه داد: اگر نوار غزه خلع سلاح شده، پس چرا رئیس ستاد ارتش، هفته گذشته یک تیپ کامل را به داخل شهر غزه فرستاد، درحالی که این شهر پیشتر به طور کامل اشغال شده بود؟

رامون در پاسخ به این سوال ها گفت: «عمیت سگال» تحلیلگر شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل پیشتر پاسخ این سوالات را داده و اعلام کرده که حماس همچنان حضور دارد، به سرعت خود را بازسازی می کند در شهر غزه که ارتش اسرائیل بیشترین توان خود را در آنجا به خرج داد و بیشتر تونل های حماس همچنان قابل استفاده است.

وی اظهار داشت: حماس در اردوگاه های مرکز نوار غزه، توان عملیات از زیر و روی زمین را داراست و در خان یونس بیشتر تونل ها را بازسازی و کارگاه های بتن سازی را برای ساخت و ترمیم تونل ها فعال کرده است.

رامون اضافه کرد: ارتش اسرائیل با نابود کردن زیرساخت هایی که حماس از آن برای استتار، نبرد و پناه گرفتن استفاده می کند، بسیار فاصله دارد.

این مقام اسبق صهیونیست تصریح کرد: گزارش های خیالی برخی رسانه ها، پیامی از سوی وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش برای قانع کردن صهیونیست ها نسبت به پذیرش شکست حماس است.

وی گفت که عامل اصلی تلاش های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن توافق آتش بس و جلوگیری از پایان یافتن جنگ، عمق شکست و ناکامی ارتش این رژیم در نوار غزه است.

نظر شما