شناسهٔ خبر: 67666359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار اردبیل خبر داد؛

پیگیری مستمر اشتغال سربازان منقضی از خدمت در استان اردبیل

اردبیل- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از پیگیری مستمر تحقق مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان منقضی از خدمت در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی پیش از ظهر یکشنبه در نشست کارگروه مهارت‌آموزی سربازان در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان منقضی از خدمت در ایجاد روحیه نشاط و شادابی در این قشر، تحقق مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان منقضی از خدمت در استان اردبیل به‌صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در تمام نشست‌های مرتبط با اشتغال اعم از تسهیلات تبصره ۱۸ و کارگروه اشتغال، موضوع اشتغال سربازان مورد تأکید قرار گرفته و در اولویت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: میزان پرداختی تسهیلات اشتغال در این بخش وضعیت استان مطلوب و قابل دفاع بوده و در سال ۱۴۰۲ رقم تسهیلات پرداختی نزدیک به ۴۶ میلیارد تومان بوده است.

عبداللهی افزود: به دستگاه‌ها تأکید شده که در میان تعهدات اشتغال خود، مهارت‌آموزی و اشتغال تعدادی از سربازان منقضی از خدمت را نیز متعهد شوند و در سند اشتغال استان اردبیل هم بخش عمده‌ای به حوزه سربازان منقضی از خدمت اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال برای اشتغال سربازان منقضی از خدمت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که پیگیر مراحل قانونی آن هستیم.

عبداللهی اضافه کرد: به منظور همخوانی رسته‌های شغلی با نیازهای استان اردبیل، ۳۲ رسته اولویت‌دار برای استان که بومی و مورد نیاز بوده، شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در زمینه محل آموزش سربازان در برخی دستگاه‌های اجرایی با توجه به اینکه برخی دستگاه‌ها امکان آموزش در محل پادگان را ندارند، لازم است برای حضور سربازان در محل مربوط آموزش که از سوی دستگاه اجرایی پیشنهاد می‌شود، هماهنگی‌های مرتبط صورت پذیرد.

سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نیز در این نشست با گرامیداشت ایام سوگواری شهادت مظلومانه حضرت امام حسین (ع)، از زحمات اعضای گروه کاری مهارت‌آموزی و اشتغال استان اردبیل قدردانی کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب با انگیزه بیشتر برای بهبود وضعیت آموزش، اشتغال و تسهیلات جوانان این مرز و بوم اقدامات مؤثری انجام شود.

نظر شما