شناسهٔ خبر: 67666354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ساز مخالف طلا و سکه/ تعطیلات محرم چه تاثیری بر بازار دارد؟ ساز مخالف طلا و سکه/ تعطیلات محرم چه تاثیری بر بازار دارد؟

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه با آغاز هفته، امروز روند جدیدی را در پیش گرفته است. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، طلای 18 عیار امروز، 24 تیر 1403 را با افزایش 13 هزار و 800 تومانی آغاز کرد و به سه میلیون و 388 هزار و 700 تومان رسید. طلای 24 عیار نیز امروز رشد 18 هزار تومانی را تجربه

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه با آغاز هفته، امروز روند جدیدی را در پیش گرفته است. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، طلای 18 عیار امروز، 24 تیر 1403 را با افزایش 13 هزار و 800 تومانی آغاز کرد و به سه میلیون و 388 هزار و 700 تومان رسید. طلای 24 عیار نیز امروز رشد 18 هزار تومانی را تجربه کرده و به نرخ چهار میلیون و 517 هزار تومان رسیده است.

نوسانات امروز سکه با بازار طلا کمی متفاوت گزارش می‌شود؛ سکه طرح جدید گران شد و سکه طرح قدیم ثابت ماند. بر این اساس اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را 50 هزار تومان گران‌تر از روز گذشته و 40 میلیون و 250 هزار تومان گزارش کرد. همچنین سکه طرح قدیم نسبت به روز گذشته ثبات قیمت را تجربه کرد و اکنون در نرخ 37 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. 

اما نیم‌سکه امروز ریزش قیمت را تجربه کرد و با 75 هزار تومان کاهش به 22 میلیون و 500 هزار تومان رسید. 

بازار طلا و سکه برخلاف هفته گذشته که متاثر از نوسانات دلار روند کاهشی به خود گرفته بود، این هفته مجددا در پی نوسانات انس جهانی شاهد رشد قیمت‌هاست.

قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر مشغول سقف‌شکنی‌های پی‌درپی خود بود که با رسیدن به تعطیلات آخر هفته، معاملاتش متوقف شد.

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه 24 تیر 1403

سقف‌شکنی‌های طلای جهانی از یک سو و کاهش نرخ دلار در کشور از سوی دیگر، وضعیت بازار طلا و سکه را نامشخص کرده است. البته با توجه به دنباله‌روی این بازار از طلای جهانی و بی‌توجهی آن به مسیر نزولی دلار به نظر می‌رسد نوسانات جزئی همچنان در بازار مشاهده شود.

به عقیده کارشناسان بازارهای مالی، دلیل کاهش تاثیرگذاری دلار بر طلا و سکه آن است که مجددا در بازار دلار ارزپاشی صورت گرفته تا قیمت دلار پایین‌تر از کانال 60 هزار تومان تحویل دولت جدید شود و از آنجا که ارزپاشی تاثیری کوتاه‌مدت دارد، بازار طلا و سکه هم به این نوسانات توجهی نمی‌کند. 

البته باید این نکته را نیز درنظر گرفت که در ماه محرم و صفر رکود بر بازارها حاکم می‌شود و رکود در بازار طلا و سکه شدیدتر خواهد بود. در این موقعیت امکان ثبات قیمت‌ها یا نوسانات جزئی وجود دارد. 

 

 

منبع: ecoiran-67330

نظر شما