شناسهٔ خبر: 67666290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور استاندار تهران؛

پروژه کوره دوار مجتمع آهک در فیروزکوه افتتاح شد

فیروزکوه- استاندار تهران با سفر به فیروزکوه یک پروژه کوره دوار مجتمع آهک را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری پیش از ظهر یکشنبه با هدف افتتاح یک پروژه صنعتی به شهرستان فیروزکوه سفر کرد.

بر اساس این گزارش این واحد تولیدی از سال ۱۳۶۳ با دو کوره عمودی و با ظرفیت ۱۵۰ تن در روز به تولید مشغول است که با حضور استاندار تهران و افتتاح امروز ظرفیت این کارخانه به ۲۵۰ تن در روز می‌رسد.

گفتنی است که احداث این پروژه از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز شده و امروز مورد افتتاح قرار گرفت و ۲۸۰ میلیارد تومان برای این کار هزینه شده است. لازم به ذکر است که در این پروژه برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده و طراحی، مهندسی، تأمین و اجرای این پروژه به صورت بومی و داخلی است که حدود ۶۰ تن صادرات در روز و ارز آوری حدود یک میلیون دلاری در سال را خواهد داشت.

ضروری است که اعلام کنیم این کارخانه ضمن کمک به محیط به زیست و استفاده از تکنولوژی روز و کاهش کربن و غبار می‌تواند نیاز واحدهای صنعتی مثل نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، صنایع چوب و کاغذ، صنایع دفاعی، صنایع غذایی، آب و فاضلاب، خوراک دام و طیور، صنایع شیمیایی و.. را تأمین کند.

بر اساس این گزارش استاندار تهران در ادامه سفر به فیروزکوه از نیروگاه خود تأمین برق در حال ساخت سیمان فرازین نیز بازدید به عمل آورد. گفتنی است که این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت اسمی ۱۲ مگا وات و ۶ دستگاه ژنراتور ۲۵۰۰ kva با ظرفیت سوخت دو مخزن یک میلیون لیتری در حال اجرا است.

نظر شما