شناسهٔ خبر: 67666183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

واکنش چمران به پست‌فروشی و تغییر زاکانی در شهرداری تهران - اکونیو

اقتصاد ایران: رئیس شورای شهر تهران نسبت به پست‌فروشی در مجموعه شهرداری تهران و تغییر زاکانی در شهرداری تهران و حضور مخبر در مجموعه شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص دستور جلسات امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: بررسی حسابرسی شرکت‌ها و مناطق از دستور جلسات امروز شورای شهر تهران خواهد بود که در جلسه امروز به بررسی حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان و همچنین منطقه 16 مربوط به سال‌های 1400 و 1401 رسیدگی خواهد شد و در ادامه نیز بررسی تعدادی از باغات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با تکذیب شایعه حضور محمد مخبر به عنوان شهردار تهران گفت: همانطور که عنوان شده این موضوع کاملاً شایعه است و قرار نیست در مجموعه شهرداری تهران تغییری صورت بگیرد و همچنان آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران تا پایان دوره به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درخصوص انتشار خبری درباره فروش پست در یکی از مناطق پایتخت تصریح کرد: این موضوع نیز از اساس کذب است و پس از انتشار فیلم صحبت‌های یکی از افراد بنده از مسئولان شهرداری تهران خواستیم تا این موضوع را پیگیری کنند و از اساس این موضوع تکذیب می‌شود و هم اکنون این مسئله در مراجع قضایی پیگیری می‌شود تا با منتشرکنندگان آن طبق قانون برخورد شود.

وی با تاکید مجدد بر برخورد با تخلفات در هر سطح و سطوحی در مجموعه شهرداری تهران تصریح کرد: درباره انتشار فیلم اشاره شده درباره فروش پست، همانطور که گفته شد زمانی که بنده مطلع شدم این موضوع را به فوریت بررسی کردم و گفتم که سریعا پاسخ آن را به من بدهند. البته بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته شخصی که در این فیلم صحبت می‌کند مدتی است که با مشکلاتی روبرو شده که البته بنده نمی‌دانم که حق دارد یا خیر، اما به هر صورت باید به این مسئله اشاره کنم که بنده تاکید کردم که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باید با میخ گوش فرد تخلف‌کننده را به دیوار بکوبند!

چمران ادامه داد: البته این مسئله به صورت ویژه پیگیری شد و دوستان شهرداری تهران تاکید کردند که این موضوع صحت ندارد و هم اکنون از طریق مراجع قضایی این مسئله پیگیری می‌شود.

چمران همچنین ورود مابقی تاکسی‌های برقی به پایتخت خاطرنشان کرد: پیش از این 200 دستگاه تاکسی برقی طبق اعلام شهرداری تهران پلاک‌گذاری و وارد چرخه خدمترسانی شدند و مابقی تاکسی‌ها نیز طبق برنامه‌ریزی وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهند شد.

وی در ارتباط با نحوه واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان تصریح کرد: با توجه به قیمت بیش از یک میلیارد تومانی این تاکسی‌ها قاعدتا باید تسهیلاتی از سوی دولت پرداخت شود که تاکید ما این است که طبق قانون از محل صرفه‌جویی بنزین، وزارت نفت مابه‌التفاوت این تاکسی‌ها که حدود 400 میلیون تومان از محل صرفه‌جویی بنزین را به رانندگان برای خرید تاکسی‌ها پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت پیگیری 7 ساله شدن شورای ششم گفت: بنده همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام تمایلی به اضافه شدن بازه زمانی شورای ششم ندارم اما این موضوع بنا بر تاکید و پیگیری شوراها از سراسر کشور است و تماس‌هایی را با بنده داشته‌اند که چه‌کار کنیم وگرنه بنده تمایلی به اضافه شدن بازه زمانی شورای ششم ندارم و دوست دارم هر چه زودتر این دوره تمام شود.

وی گفت: بنا بر تاکید شوراها سه ساله شدن شوراها در آینده با مشکلاتی روبرو خواهدشد و به همین جهت است که آنها تاکید دارند که این شورا در این دوره هفت ساله شود، البته که هفت ساله شدن شوراها در دوره فعلی نیاز به مصوبه مجلس دارد و بعد از آن باید به تایید شورای نگهبان هم برسد و یک بازه زمانی را طی کند.

چمران ادامه داد: آنچه که بنده مطلع شدم قرار است در جلسه آتی شورای عالی استان‌ها موضوع هفت ساله شدن شوراها به صورت فوریت بررسی شود و در ادامه پس از تایید و تصویب به مجلس ارسال خواهد شد و در صورتی که به صورت فوریت در مجلس بررسی شود این موضوع به شورای نگهبان ارسال خواهد شد. البته باید اشاره کنم که ما در دوره چهارم نیز شاهد افزایش مدت زمان شورا از 4 سال به 6 سال بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما