شناسهٔ خبر: 67666062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اجساد سرد مهاجران در مرزهای داغ آمریکا

گرمای شدید هوا در مرزهای آمریکا به عامل دیگری برای جان باختن مهاجران به‌ویژه زنان مهاجر در این منطقه تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – گرمای شدید جدیدترین خطری است که مهاجران و پناهجویان را در مرز آمریکا تهدید می‌کند و فعالان حقوق بشری را برای وقوع یک بحران انسانی نگران کرده است.

براساس گزارش‌ها، اجساد بی‌جان مهاجران یکی پس از دیگری در مرز‌های جنوبی آمریکا پیدا می‌شوند؛ جایی که دمای هوای بالا و کم‌آبی مرگ این افراد آسیب‌پذیر را تسهیل می‌کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که دمای هوا در مناطق در امتداد مرز بسیار شدید است و فرا رسیدن تابستان بر شدت آن افزوده است؛ در برخی روز‌ها دمای هوا در این مناطق به تا ۱۱۰ درجه فارنهایت (۴۳ درجه سانتیگراد) می‌رسد.

با وجود این، مهاجران برای ورود به آمریکا وارد این مناطق می‌شوند، اما در موارد متعددی این خطر کردن با کم‌آبی و گرمازدگی به بهای جان آن‌ها تمام می‌شود.

 

اجساد سرد مهاجران در مرزهای داغ آمریکا

پا در مسیر مرگ

گرما برای مهاجرانی که در مسیر حرکت به آمریکا از گذرگاه‌های خطرناک، رودخانه‌ها، مواجه با حیوان‌های وحشی و باند‌های جنایت‌کار خشن عبور کرده‌اند، دشمن جدید و خطرناکی است.

دولت مکزیک روز به‌تازگی ثبت ۱۵۵ مورد مرگ ناشی از گرما را اعلام کرد و گفت که ۳۰ مورد آن فقط در هفته گذشته ثبت شده است؛ مکزیک آخرین کشوری است که مهاجران باید برای رسیدن به آمریکا از آن عبور کنند.

مدیر خدمات اضطراری سیوداد خوارز (شهری در ایالت چیئوائوا در شمال مکزیک در کنار رودخانه ریوگرانده که شهر مرزی با خاک آمریکا است) اعلام کرد که از مهاجران خواسته شده به دلیل دمای بالا به مرز سفر نکنند.

جست‌و‌جو گرو‌ه‌های نجات در شهر‌های مرزی مکزیک به یافتن مهاجرانی منجر شود که عمدتا دچار مشکل کم‌آبی هستند.

 

اجساد سرد مهاجران در مرزهای داغ آمریکا

افزایش شمار مرگ مهاجران در مرز‌های آمریکا طی ۱۰ ماه

مرگ مهاجران در مرزهای آمریکا یک بحران سابقه‌دار است.

براساس آمار گشت مرزی آمریکا از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تاکنون مرگ ۷۷ نفر در ال پاسو در نزدیکی سیوداد خوارز که به دیگر بخش‌های تگزاس و نیومکزیکو گسترش می‌یابد، ثبت شده است.

علت اصلی این مرگ‌ومیر‌ها گرمازدگی، غرق شدن و سقوط از دیوار مرزی که در برخ از مناطق ارتفاعش به ۹ متر می‌رسد، است.

البته این آمار رسمی با انتقاد سازمان‌ها و گروه‌های مدافع حقوق مهاجران مواجه شده است؛ در ماه آوریل (اسفند سال گذشته) سازمان No More Deaths، یک سازمان کمک‌های بشردوستانه آمریکایی گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد در سال ۲۰۲۳، در منطقه ال پاسو، ۱۴۰ مورد مرگ مربوط به مهاجران ثبت شده است؛ ۳۱ مورد بیشتر از سال ۲۰۲۲.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که مرز آمریکا و مکزیک مرگ‌بارترین مسیر زمینی برای مهاجران در جهان است.

 

اجساد سرد مهاجران در مرزهای داغ آمریکا

گرمای هوا در مرز آمریکا و زنگ هشدار بحران انسانی

با افزایش دمای هوا و خطر مرگ مهاجران در مرز‌های جنوبی آمریکا، امدادگران برای یافتن آن‌ها فعال شده‌اند؛ آن‌ها با نگرانی می‌گویند که گرمای هوا می‌تواند در مرز‌ها به بحران انسانی منجر شود.

مرز ایالت کالیفرنیا آمریکا با مکزیک یکی از مناطقی است که زنگ خطر در آن به صدا درآمده است؛ این قسمت از مرز آمریکا و مکزیک تحت هشدار گرمای بیش از حد قرار دارد.

دمای هوا در تابستان امسال در کالیفرنیا به بالاترین حد خود رسیده است و در برخی موارد از گرم‌ترین نقاط روی کره زمین بوده است.

امدادگران داوطلب با همراه داشتن آب و کمک‌های اولیه، با بالا رفتن از هر کوهی با تعدادی مهاجر مواجه می‌شوند که دچار کم‌آبی شده‌اند.

براساس اعلام اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا CBP مرگ‌ومیر مهاجران در بخش سن دیگو ایالت کالیفرنیا سال‌ها است که در حال افزایش است؛ فقط در سال گذشته ۳۹ نفر هنگام تلاش برای عبور از مرز با مکزیک جان خود را از دست دادند؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ شمار مرگ‌ومیر‌ها فقط چهار مورد بود.

 

اجساد سرد مهاجران در مرزهای داغ آمریکا

براساس گزارش این اداره، بیشتر مرگ‌ها در این منطقه ناشی از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید بوده است.

امدادگران حاضر در این منطقه می‌گویند که مهم‌ترین موارد اورژانسی در این منطقه کم‌آبی شدید، سقط جنین و نیش حشرات آلوده است که همگی با افزایش دما بدتر می‌شوند.

افزایش مرگ‌ومیر‌های ناشی از گرما در مرز آمریکا و مکزیک

اعلام هر رقمی برای شمارش مهاجران جان باخته در مرز‌های آمریکا کمتر از حد واقعی است؛ چراکه وسعت مرز آمریکا و مکزیک که تقریبا ۲ هزار مایل را دربرمی گیرد، مانع مهمی در مسیر شمارش درست است.

گشت مرزی آمریکا از سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۸ هزار مورد مرگ مهاجران را در امتداد مرز‌های این کشور با مکزیک ثبت کرده است؛ بیشتر این مرگ‌ومیر‌ها در بیابان‌های آریزونا و نیومکزیکو رخ داده‌اند.

شمار مهاجرانی که در سال‌های اخیر در تلاش برای عبور از مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده‌اند، افزایش یافته است؛ مقام‌های آمریکایی می‌گویند که گرمای شدید تابستان یکی از عوامل تاثیرگذار بر آن است.

یکی از مقام‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از رشد ۲ برابری شمار مرگ‌ومیر مهاجران در بخش مرزی ال پاسو در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ خبر و هشدار داد که با گرمای شدید سال جاری و سیاست‌های محدودکننده مرزی این رقم می‌تواند در ۲۰۲۴ افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

سهم زنان و کودکان مهاجر از این آمار مرگ‌ومیر قابل توجه است؛ این در حالی است که تا چند سال پیش بیشتر مهاجرانی که در مرز‌های آمریکا بر اثر گرما جان خود را از دست می‌دادند، مرد بودند.

 

اجساد سرد مهاجران در مرزهای داغ آمریکا

به نظر می‌رسد تعداد زنان مهاجری در مناطق مرزی آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، در حال افزایش است.

در سال ۲۰۲۳ زنان ۱۵ درصد از کل مرگ‌و‌میر‌های مهاجران را تشکیل می‌دادند؛ این در حالی است که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، آن‌ها تقریبا یک مورد از هر ۱۰ مرگ را به خود اختصاص داده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما