شناسهٔ خبر: 67666032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم

ساخت ۴۴۰ واحد مسکونی در بافت پیرامونی حرم رضوی عملیاتی شد

مشهد-ایرنا- مدیر برنامه‌ریزی شرکت عمران و مسکن سازان ثامن مشهد گفت: اجرای ۲۶ طرح مسکونی در قالب ۴۴۰ واحد مسکن از سال ۱۴۰۲ در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با رویکرد بازگشت سکونت به این منطقه توسط این شرکت در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا تمجیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای تصویب طرح تفصیلی جدید به عنوان "طرح حریم رضوی" در سال ۱۳۹۹ در محدوده بافت پیرامونی حرم به اجرا درآمده و متولی اجرای آن شرکت بازآفرینی شهری است و ساخت و سازها بر روی خود املاک این شرکت که بافت فرسوده به شمار می‌رود؛ انجام می‌گیرد و بیش از ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی بیان کرد: در راستای عمل به مصوبات سفر نخست رییس جمهور شهید به خراسان رضوی به شرکت بازآفرینی شهری اجازه داده شد تا از محل منابع خود نسبت به احداث همه ابنیه عمومی در اراضی متعلق به خود با کاربری خدماتی در فاصله سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳ اقدام کند که پیمانکار آن شرکت عمران و مسکن سازان ثامن بوده است.

مدیر برنامه ریزی شرکت عمران و مسکن سازان ثامن مشهد اضافه کرد: ساخت پارکینگ طبقانی موسوم به "حدیث" مهمترین طرح در محدوده بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی در راستای عمل به مصوبات سفر رییس جمهور شهید و از برنامه‌های اجرایی شرکت بازآفرینی شهری است که فرآیند تملک املاک باقی‌مانده آن در حال انجام است.

به گفته وی، به محض اینکه تملک املاک باقی مانده آن به پایان برسد، فرآیند ساخت آن توسط شرکت عمران و مسکن سازان ثامن انجام می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به نیازی که منطقه پیرامونی حرم مطهر رضوی دارد، در راستای مصوبات سفر نخست رییس جمهور شهید ساخت ۵۰۰ چشمه بهداشتی در ۱۸ موقعیت به مساحت ۶ هزار مترمربع برنامه ریزی شده است که در فضاهای سبز متعلق به شهرداری و شرکت بازآفرینی شهری ساخته می‌شود.

تمجیدی افزود: سه باب خانه تاریخی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری در محدوده بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی قرار دارد که ثبت ملی شده است، فرآیند مرمت آن بزودی آغاز می‌شود و می‌توان از آنها نهایت استفاده را برد.

وی اظهار کرد: شرکت عمران و مسکن سازان ثامن تصمیم دارد خانه شهید دهنوی که خانه پدر سه شهید جنگ دفاع مقدس است، تبدیل به موزه کند، فرآیند اجرایی این طرح امسال آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، شرکت عمران و مخسکن سازان ثامن در سال ۱۳۷۱ بر مبنای نامه‌ای که مرحوم کازرونی، وزیر وقت مسکن و شهرسازی به مقام معظم رهبری می‌نویسند با این مضمون که برای ایجاد یک فضای متناسب با زیارت در حرم رضوی و خدمت‌دهی به زائران باید طرحی ساخته شود، تاسیس شد. در آن طرح پیشنهاد می‌شود که شهرداری مشهد، وزارت مسکن و آستان قدس در کنار هم شرکتی را ایجاد کنند که این شرکت متولی فرآیند بهسازی و نوسازی بافت باشد.

مقام معظم رهبری در پاسخ به این نامه اظهار می‌کنند که این دغدغه مورد تایید است و البته تاکید می‌کنند که برای هرآنچه در این بافت اتفاق می‌افتد و ملزومات آن، به ویژه مسائلی که به حرم مطهر مربوط می‌شود، نظر آستان قدس نیز گرفته شود.

شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان که بعدها به شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن تغییر نام پیدا کرد، با سهام‌داری مشترک ۵۵ درصد دولت، ۳۵ درصد آستان قدس و ۱۰ درصد شهرداری تاسیس شده است.

نظر شما