شناسهٔ خبر: 67665642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

۱۶ میلیون بازدید مداحی فقط در یک کانال «آپارات»/ قدیمی‌ها پرمخاطب‌ترند

محمدحسین نیکبخت مدیر صفحه «شهر ثمرین»، از کاربرانی است که از سال ۹۵ تا امروز در آپارات حضور فعال دارد و محتوای هیئات مختلف آذری‌زبانان....

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگی: محمدحسین نیکبخت مدیر صفحه «شهر ثمرین»، از کاربرانی است که از سال ۹۵ تا امروز در آپارات حضور فعال دارد و محتوای هیئات مختلف آذری‌زبانان را بارگذاری و منتشر می‌کند. او درباره آغاز فعالیتش در این حوزه گفت: من از سال‌ها پیش به مداحی مداحان علاقه‌مند بودم و حوالی سال ۹۵ که ایده راه‌اندازی کانال در آپارات مطرح شد، ابتدا فقط برای دل خودم قطعه‌هایی را آرشیو می‌کردم. آرام‌آرام با هیأت‌ها و مداحان ارتباط گرفتم و همزمان مخاطبان خاص خودم را هم پیدا کردم.
به گزارش بولتن نیوز ، او با بیان اینکه در مناسبت‌های خاص مانند محرم و رمضان، مخاطبان بیشتری دنبال محتوای این صفحه می‌آیند‌‏، افزود: در روزهای اوج بازدید، روزانه ۳۵ الی ۴۰ هزار بازدید دارم و تا به امروز بالغ‌بر 16 میلیون بازدید از ویدئوهای کانال من ثبت شده است. بیش از ۱۵ هزار ویدئو مداحی هم در این صفحه بارگذاری کرده‌ام.
نیکبخت با اشاره به جذابیت بالاتر مداحی‌های سنتی و قدیمی گفت: اجراهای سلیم موذن‌زاده یا حاج‌داود علیزاده و محمدباقر تمدنی، همچنان برای مردم جذاب است و ویدئوهای آن‌ها بازدید دارد. همه قطعاتی که در کانال می‌گذارم هم به زبان ترکی است و اساسا مخاطبان اصلی ما هم ترک‌زبان‌ها هستند. اغلب مداحان ترک‌زبان هم با کانال ما در ارتباط هستند. تجربه من اینطور است که هنوز مداحی‌های سنتی بیشتر به دل مردم می‌نشیند و بیشتر هم آن‌ها را تماشا می‌کنند. خیلی‌ها هستند که هنوز با نوای مداحی مداحان قدیمی و پیشکسوت به آرامش می‌رسند. همچنین شاعر قدیمی، مرحوم منزوی مرحوم انور و مداحان قدیمی حاج غلام ترابی وحاج حسینقلی داودی الان در میان مداحان سبک حسینقلی داودی معروف هستند و کم تر کسی است که سبک حسینقلی داودی بخواند. 
وی با اشاره به اینکه برخی مداحان جوان از طریق بارگذاری ویدئو در کانالش به شهرت رسیده‌اند گفت: با برخی از چهره‌های مستعد در مداحی، تماس می‌گیرم و سعی می‌کنم از آن‌ها حمایت کنم. خیلی از آن‌ها امروز تبدیل به مداحان سطح اول در میان آذری‌زبان‌ها شده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها به برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی»‌ هم دعوت شده‌اند. کربلایی عبدالرضا بدیعیان پدیده مداحی از استان اردبیل و کربلایی عرشیا فتاحی از استان البرز، اعجوبه مداحی ترک‌زبانان هستند که در آینده مداحی از این دو نوجوانان بیشتر خواهید شنید.

نظر شما