شناسهٔ خبر: 67665498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نخست وزیر فرانسه به دنبال احیای نیروی سیاسی

ایراندخت آذر شکیب

نخست وزیر فرانسه به عنوان رهبر حزب در مجمع ملی قانونگذاران در حالی انتخاب شد که سیاستمداران از تمامی احزاب به دنبال تشکیل دولت بعدی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گابریل اتل، نخست وزیر فرانسه تنها کاندیدا در رای گیری گروه پارلمانی حزب «رنسانس» بود که قصد دارد از آن به عنوان پایگاهی برای بازسازی نیروی سیاسی استفاده کند که در یک انتخابات زودهنگام پارلمانی شکست خورد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، از ۹۸ نماینده رنسانس که برای این رای گیری ثبت نام کرده بودند، ۸۴ نفر از اتل که به زودی فعالیتش را آغاز می‌کند، حمایت کردند.

در پیام نخست وزیر فرانسه به نمایندگان حزب اشاره‌ای به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نشده چون اتل، ماکرون را مقصر رای گیری زودهنگام پارلمانی می‌داند که باعث «انقراض» حزب شده است.

ماکرون که هنوز سه سال دیگر در سمت ریاست جمهوری فرانسه خواهد بود، نشست غیرعلنی اتل و دیگران را مورد انتقاد قرار داد و گفت، دوستان سیاسی‌اش از زمان انتخابات زودهنگام «نمایش فاجعه باری» از خود نشان داده‌اند.

شرکت کنندگان در این نشست غیرعلنی شامل اتل، ژرالد دارمنن، وزیر کشور و الیزابت بورن، نخست وزیر سابق بودند و گفتند که ماکرون به آنها تاکید کرده تا بجای آنکه جاه طلبی‌های خام داشته باشند، برای ملت اولویت قایل شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما