شناسهٔ خبر: 67665493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع ۶۷ هزار بسته معیشتی و غذای گرم بین مددجویان زنجانی

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بیش از ۶۷ هزار بسته معیشتی و غذای گرم از آغاز ماه محرم تاکنون بین مددجویان زنجانی توزیع شد.

صاحب‌خبر -

روح اله صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سالهای گذشته پویش اطعام و احسان حسینی با همکاری کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و هیاتهای مذهبی از ابتدای محرم آغاز شده است و تا پایان صفر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در قالب پویش اطعام و احسان حسینی، سه پویش اجرا می‌شود که می‌توان به پویش اطعام حسینی در سراسر کشور اشاره کرد که در قالب آن آشپزخانه‌های مختلف با همکاری مراکز نیکوکاری و خیرین اقدام به طبخ غذا و توزیع بین فقرا و نیازمندان می‌کنند.

صالحی اظهار داشت: پویش احسان حسینی نیز یکی دیگر از پویش‌هایی است که در ایام محرم و صفر اجرا می‌شود که در قالب آن علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، خدماتی نیز در حوزه‌های درمان و مسکن برای نیازمندان و مددجویان انجام می‌شود که در واقع خیرین و نیکوکاران می‌توانند نذر خود را در این بخش ادا کنند.

وی همچنین به پویش به عشق حسین(ع) اشاره کرد و افزود: در قالب این پویش کمیته امداد با همکاری خیرین و نیکوکاران اقدام به جذب حامیان برای فرزندان ایتام و زیر ۱۸ سال می‌کند و هموطنان می‌توانند حداقل یک فرزند را به نیت اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا تحت پوشش خود قرار دهند.

صالحی با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون ۶۶ هزار و ۶۴۳ غذای گرم در بین نیازمندان استانی توزیع شد، اضافه کرد: همچنین تعداد بسته معیشتی توزیع شده در استان یک هزار و ۲۲۰ بسته بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: ارزش ریالی کمک‌های مردمی در این ایام ۷۷ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال بوده است.

نظر شما