شناسهٔ خبر: 67664876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر ورزش: پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: رهاورد سفر به خراسان جنوبی کمک به توسعه ورزش این استان به ویژه در بخش پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، کیومرث هاشمی شب گذشته در نشست جمع‌بندی مصوبات سفر که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیران ورزش و جوانان شهرستان های خراسان جنوبی همراه بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهانش اظهار داشت: بیشتر مسائل و مشکلاتی که امروز در استان خراسان جنوبی از سوی متولیان ورزش بیان شد، در دست اقدام است. 

وزیر ورزش و جوانان از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خواست تا حداکثر ظرف یک هفته آینده در تهران حضور یابد تا مسایل مطرح شده مورد به مورد بررسی شود.

هاشمی با بیان اینکه مشکلات پروژه‌های ورزشی استان خراسان جنوبی را بند به بند و مورد به مورد  پیگیری می‌کنیم، تا دغدغه‌ای موجود رفع شود، افزود: وظیفه خود می‌دانیم که مشکلات استان را رفع کنیم.

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های ورزشی قابل افتتاح در هفته دولت، گفت: تعداد پروژه‌ها رقم قابل قبولی است و خراسان جنوبی نسبت به بقیه استان‌ها وضعیت بدی ندارد اما این جلسه هفته آینده در تهران برگزار و بخش اعظمی از پروژه‌ها تا پایان سال افتتاح شود. 

وزیر ورزش و جوانان، ورزش را مقوله‌‌ای عنوان کرد که باعث خوشحالی جوانان می‌شود و افزود: ما نیز تمام  هم و غم خود را برای اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزشی به کار گرفته‌ایم به نحوی که 100 هزار نقطه در سراسر کشور در بخش‌های مختلف دولتی، نیمه دولتی و خصوصی شناسایی شدند که بر اساس آن نقاط ضعف شهرستان‌ها شناسایی می‌‌شود.

هاشمی متذکر شد: در طرح آمایش سرزمینی ورزش، تمام سرمایه گذاری‌ها در مناطق محروم اجرا می‌شود که یکی از برنامه‌های مهم وزارت کشور است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر بخواهیم ایران قوی داشته باشیم باید ورزش قوی داشته باشیم، افزود: شهید رئیسی همواره کمک کار و پشتوانه بزرگ ورزش بودند، نگاه عدالت محورانه داشتند و در کمتر از چندین ماه  اقدامات بزرگی انجام شد. 

وزیر ورزش و جوانان خواست در کنار تکمیل فضاهای ورزشی استان، مسابقات بین اللملی به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود چرا که موجب شور و نشاط مردم خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: در این زمینه برای رشته‌های خاص، آمادگی داریم تا مسابقات بین المللی به میزبان خراسان جنوبی برگزار شود چراکه این ظرفیت در استان وجود دارد. 

به گفته وی؛ سیاست وزارت ورزش و جوانان تمرکز گرایی از مرکز کشور است و مسابقات بین المللی در مراکز استان‌ها برگزار شود چراکه برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در استان ها ایجاد انگیزه می‌کند. 

وزیر ورزش و جوانان در زمینه حقوق کارکنان این حوزه هم افزود: حقوق کارکنان فرقی با دیگر دستگاه‌ها نمی‌کند اما در زمینه رفاهیات باید به استان‌ها کمک‌هایی داشته باشیم. 

هاشمی گفت: رهاورد سفر به خراسان جنوبی کمک به توسعه ورزش استان به ویژه در بخش پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.

43 پروژه ورزشی خراسان جنوبی در هفته دولت افتتاح می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در هفته دولت امسال هم 43 پروژه ورزش و جوانان استان آماده افتتاح خواهد بود.

 سید محمدرضا طالبی اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاهد افتتاح و بهره برداری 62 باب زمین چمن وزرشی با مساحت 92 هزار و 250 مترمربع با اعتبار 73 میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال، 43 باب زمین ورزشی به مساحت 60 هزار مترمربع با اعتبار بالغ بر 80 میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: 11 باب زمین ورزشی امروز با حضور وزیر ورزش  افتتاح می‌شود که جزو همین 43 باب زمین است و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

طالبی از افتتاح و بهره‌ برداری 7 باب سالن ورزشی استان به مساحت 12 هزار مترمربع خبر داد و گفت: این تعداد سالن با اعتبار 60 میلیارد تومان از ابتدای دولت وارد فاز اجرا شده که امروز یک مورد از این تعداد به بهره‌برداری رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: تا پایان سال جاری هم 5 باب سالن ورزشی سقف پوشیده افتتاح خواهد شد.

طالبی با بیان اینکه در هفته دولت امسال هم 43 پروژه ورزش و جوانان استان آماده افتتاح خواهد بود گفت: انجام پروژه‌های عمرانی ورزش و جوانان در استان، آرزوی دیرینه مردم است و پروژه‌ها در دولت شهید رئیسی با دید عدالت محوری در دستور کار قرار گرفته است.

کارگروه بررسی مطالبات استان، هفته آینده در وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: کارگروه ویژه بررسی مطالبات استان، هفته آینده در وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شود. 

جواد قناعت با اشاره به اینکه در جریان سفر دکتر هاشمی به استان 11 چمن مصنوعی به صورت همزمان در شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: سالن دو هزار نفری مهرشهر هم که سال 91 کلنگ‌زنی شده بود و تا قبل از دولت سیزدهم حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی همین  دو سال با سرعت تکمیل شد، در این سفر افتتاح شد. 

وی به مطالبات خراسان جنوبی از حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: این درخواست در سفر امروز مطرح شد تا در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بنا به قول دکتر هاشمی، کارگروه ویژه بررسی مطالبات استان، هفته آینده در وزارت ورزش و جوانان تشکیل و این موارد بررسی می‌شود. مصوبات بعد از برگزاری این کارگروه، جهت اجرا به استان ابلاغ خواهد شد. 

انتهای پیام/ 252

نظر شما