شناسهٔ خبر: 67664818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ثبت‌نام ۳۵۷ کردستانی در سامانه سماح

مسئول بازرسی و ارزیابی مدیریت حج و زیارت استان کردستان گفت: تاکنون ۳۵۷ نفر زائر اربعین در استان کردستان در سامانه سماح ثبت‌نام‌ کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۸ نفر مرد و باقی‌مانده زن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، هیوا شاه‌محمدنژاد، امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم تیر_ در جلسه ستاد استانی اربعین در استانداری کردستان اظهار کرد: از روز هفدهم تیر سال جاری که ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح آغاز شده است، تاکنون ۳۵۷ نفر در استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۸ نفر مرد و باقی‌مانده زن هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۹۶ نفر مرز مهران، ۱۵۹ نفر مرز باشماق، یک نفر به صورت هوایی و یک نفر مرز خسروی را برای خروج انتخاب کرده‌اند.

مسئول بازرسی و ارزیابی مدیریت حج و زیارت استان کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع از سراسر کشور ۵۵۵ نفر مرز باشماق را برای خروج و ۵۱۰ نفر نیز برای برگشت انتخاب کرده‌اند.

شاه‌محمدنژاد گفت: بر اساس ثبت‌نام‌ها بیستم مرداد بیشترین میزان تردد و سی‌ویکم مرداد نیز بیشترین ورود را خواهیم داشت.

ضرورت انجام تمهیدات لازم برای تردد زوار اربعین حسینی

محمد رضایی، دبیر ستاد استانی اربعین استان کردستان اظهار کرد: فرصت زیادی تا اربعین باقی نمانده است و ما باید به بهترین شکل ممکن تمهیدات لازم را برای سومین سال متوالی که میزبان اربعین حسینی در استان هستیم، بینیدیشیم.

وی افزود: اعضای ستاد باید با هماهنگی و هم افزایی با یکدیگر فعالیت‌ها را انجام دهند و فرمانداران شهرستان‌ها نیز با کمیته‌های استانی ستاد اربعین همکاری لازم را داشته باشند.

دبیر ستاد استانی اربعین و مدیرکل سیاسی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی ما بر شهر مریوان است چون محل ورود و خروج زوار در استان است.

ثبت‌نام ۳۵۷ کردستانی در سامانه سماح

رضایی ادامه داد: مسائل زیرساختی، فرهنگی، اسکان و مرز بسیار مهم است که باید موردتوجه اعضا قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس تجارب سنوات گذشته ما مشکلی در مرز باشماق برای خروج زائران نداریم، اما در آن طرف مرز برای برگشت زوار مشکلاتی وجود داشته که لازم است تدابیر لازم در کمیته حمل‌ونقل برای جلوگیری از این مشکل صورت بگیرد.

پیش‌بینی تردد ۴ درصد زوار اربعین از مرز باشماق

فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پیش‌بینی شده که سال جاری چهار درصد زوار اربعین حسینی، مرز باشماق مریوان را برای تردد خود انتخاب کنند.

وی افزود: مسیر سنندج-مریوان محل تردد اصلی زوار اربعین در استان است که ۳۰ کیلومتر روکش و ۴۰ کیلومتر لکه‌گیری در آن انجام خواهد شد.

برپایی ۶۳ موکب در ایام اربعین در کردستان

عبدالحسین یوسفی، مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد استانی اربعین کردستان نیز اظهار کرد: ۶۳ موکب در ایام اربعین در استان کردستان برپا خواهد شد که از این تعداد، ۱۳ مورد در شهر سنندج، ۲۶ موکب در مریوان، شش مورد در بیجار، دو مورد در سروآباد، هفت موکب در قروه و سریش آباد، چهار موکب در کامیاران، دیواندره و سقز هرکدام دو موکب و دهگلان یک موکب برپا خواهد شد.

وی افزود: پنج موکب از طرف استان کردستان نیز در خارج از کشور برپا خواهد شد که یک موکب آن در شهر سلیمانیه و چهار مورد در شهر کربلا خواهد بود.

نظر شما