شناسهٔ خبر: 67664356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذربایجان‌غربی سه درجه خنک‌تر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریان های جوی، دمای هوا در آذربایجان‌غربی به طور میانگین سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافت و کمی از گرمای تابستانی کاسته شد.

صاحب‌خبر -

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روند کاهشی دمای هوا طی ۲ روز آینده در استان تداوم دارد و پیش بینی می شود دمای هوا سه تا پنج درجه دیگر هم کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری دوباره روند افزایشی دمای هوا در استان شروع می شود و دمای هوا ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند و این روند تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: همزمان با این کاهش دما، جوی آرام و پایدار در مناطق جنوبی استان حاکم می‌شود اما در مناطق شمالی استان احتمال افزایش ابر و بارش باران پراکنده به ویژه در نوار مرزی شمالی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۱ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما