شناسهٔ خبر: 68183508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تجلیل از یک استاد تمام دانشگاه لرستان در قالب طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی

ابراهیم شریفی

پنجمین دوره طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی شیخ الرئیس با تجلیل از پروفسور علی حیدری، استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با حضور دانشگاهیان، دانشجویان و اصحاب رسانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان، پنجمین دوره طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی شیخ الرئیس با تجلیل از پروفسور علی حیدری، استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با حضور دانشگاهیان، دانشجویان و اصحاب رسانه برگزار شد.

این مراسم با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان لرستان و جمعی از اساتید و دانشجویان در منزل پروفسور حیدری برگزار شد.

حیدری، دانش‌آموخته دانشگاه علامه طباطبایی سال ۱۳۹۵ موفق به کسب رتبه استاد تمامی شده و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و پژوهشگر برتر این دانشگاه طی سالیان متمادی بوده است.

این استاد تمام دانشگاه لرستان فعالیت‌های پژوهشی و علمی فراوانی از جمله انتشار کتاب و مقاله داشته که از جمله کتب منتشره‌اش می‌توان به کتاب نقدالنقود، سبب‌شناسی کتب بدیعی، کتاب تاریخ بی‌محابا بررسی قلم بیهقی در تحلیل بی‌اعتمادی‌های دربار غزنوی، کتاب بررسی تطبیقی منابع کلیله و دمنه، کتاب قصه‌شناسی، ویراستاری ادبی بیش از ۳۰ کتاب علمی، داوری بیش از ۳۰۰ مقاله علمی و پژوهشی و داوری بیش از ۱۵ رساله دکترا در دانشگاه‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان اشاره کرد.

 از جمله مقالات پژوهشی این چهره علمی می‌توان به سیمای زن در کلیله و دمنه نصرالله منشی، تحول شخصیت در حکایات مشابه مولوی و عطار پژوهش‌های ادبی دانشگاه تربیت مدرس، اختلاف‌های کلیله و دمنه نصرالله منشی با تجربه عربی ابن مقفع و داستان‌های بیدپای و ۵۰ کیانه دانشگاه الزهرا و ده‌ها مقاله پژوهشی دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما