شناسهٔ خبر: 67664324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مقاومت به لبنان قدرت داد/ با نسل‌کشی ضدبشری مقابله می‌کنیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: به اعتراف جهانیان، در حال مقابله با نسل‌کشی ضدبشری هستیم و هر انسان با وجدانی باید با تمام امکانات در مقابل این نسل‌کشی‌ها بایستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «شیخ نعیم قاسم» در اظهاراتی گفت: ما امروز در جبهه جنوب لبنان به سه دلیل انسانی، قومی و ملی از نوار غزه پشتیبانی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مصلحت و منفعت انسانی در این است که ما به اعتراف جهانیان، در حال مقابله با نسل‌کشی ضدبشری هستیم و هر انسانی که اندکی احساس دارد، باید با تمام امکاناتی که در اختیار دارد، در مقابل نسل‌کشی‌ها بایستد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: در سطح قومی، در مقابل اشغالگری اسرائیلی‌ها علیه برادرانمان در نوار غزه، ایستادیم و فلسطین مرکزی است که در آن بیت المقدس، انسان‌های شرافتمند و فداکاری‌ها وجود دارد، بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنیم تا فلسطین قطب‌نمای ما باشد.

وی اضافه کرد: از نظر ملی نیز لبنان در دایره اهداف است و اگر امروز هدف قرار نگیرد، فردا هدف قرار خواهد گرفت، اگر ما به طور قوی در میدان ظاهر نمی‌شدیم، تهدیدات مختلف به واقعیت تبدیل می‌شد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: مقاومت واکنشی به اشغالگری است، مقاومت به وجود آمد تا اشغالگران را از منطقه و کشور ما و فلسطین بیرون کند، مقاومت هیچگاه منجر به پیدایش اشغالگری نشد، بلکه این اشغالگری بود که منجر به پیدایش مقاومت شد.

این مقام ارشد حزب الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی بعد از سال ۲۰۰۶ از ما خواستند که مقاومت را متوقف کنیم و گفتند تا زمانی که خط آبی وجود دارد، این امر کافی است. اکنون این سوال مطرح است که آیا در صورت توقف مقاومت، حملات و اشغالگری اسرائیل علیه لبنان متوقف می‌شود؟ آیا حق مشروع این کشور در ۱۳ نقطه بازگردانده می‌شود؟ آیا ممکن بود مرزهای دریایی خود را ترسیم کنیم؟ آیا رژیم صهیونیستی به این مساله فکر می‌کرد که توان نابودی لبنان را ندارد، زیرا نیروهای مقاومت منتظر آن هستند؟

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: ما نیاز به محافظت از لبنان داریم و مقاومت این کار را انجام داد، هرکس مقاومت را نمی‌خواهد، به ما بگوید چگونه از لبنان محافظت کنیم؟ برخی در داخل می‌گویند که امور را به ارتش لبنان بسپارید، ما به آن‌ها می گوییم که موافق نظر شما هستیم، اما باید ارتش را مسلح کنید و به آن امکانات و فناوری نظامی بدهید تا میان آن و ارتش اشغالگر تعادل ایجاد شود و بتواند اسرائیل را هدف قرار دهد، آن زمان ما در خدمت ارتش خواهیم بود و به آن کمک خواهیم کرد.

گفتنی است؛ با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

تاکنون برخی از پایگاه‌های رژیم اسرائیل حدفاصل این منطقه با جنوب لبنان در اثر این حمله‌ها، نابود شده و ادوات نظامی از قبیل تانک‌ها، نفربرها و خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی نیز به هلاکت رسیده‌اند.

در ماه‌های اخیر، بسیاری از تحلیلگران و فرماندهان ارشد سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد کابینه و ارتش این رژیم به درماندگی اسرائیل در جبهه جنگ با حزب الله اذعان کرده و گفته‌اند که حزب الله را بسیار قوی‌تر و آماده‌تر از جنبش حماسی می‌دانند که غزه را به باتلاقی برای این رژیم تبدیل کرده است.

آنها همچنین با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با توان دفاعی مقاومت اسلامی لبنان گفته‌اند که پهپادهای حزب‌الله زمانی که از خط مرزی عبور می‌کنند، از موشک هم خطرناک‌تر می‌شوند، زیرا هر نقطه‌ای را که بخواهند با دقت هدف قرار می‌دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما