شناسهٔ خبر: 67668942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم:

قدرت مقاومت مانع اجرای تهدیدات اشغالگران می‌شود

معاون دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر اینکه مقاومت دستاوردهای متعددی برای لبنان رقم زده و به آن استقلال و حاکمیت بخشیده، تاکید کرد: به لطف مقاومت است که اشغالگران جرات اجرای تهدیدات خود علیه لبنان را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در مجلس عاشورایی که توسط مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان برگزار شده بود، اعلام کرد: مقاومت به چند دستاورد خود معروف است؛ اول اینکه به لبنان قدرت داد، دوم اینکه لبنان را بعد از دهه‌ها اشغالگری رژیم صهیونیستی آزاد کرد، سوم اینکه به لبنان استقلال و موجودیت داد و دیگر کشورهای مختلف نمی‌توانند به هر شکلی که می‌خواهند در لبنان رفتار کنند.

شیخ نعیم قاسم افزود: همه این‌ها در لبنان به برکت مقاومت است و با این وجود می‌بینیم که برخی از ما خواستند تا بعد از جنگ جولای 2006 مقاومت را متوقف کنیم و احساس می‌کردند قطعنامه‌های سازمان ملل و مرزبندی‌های انجام شده، برای محافظت از لبنان در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها کافی است.

وی تاکید کرد: ما سوال می‌کنیم که اگر مقاومت را متوقف کنیم آیا رژیم اشغالگر به تجاوز علیه لبنان و اشغال اراضی آن پایان می‌دهد؟ آیا بدون مقاومت، ما می‌توانستیم مرزهای دریایی خود را ترسیم کنیم؟ روشن است که لبنان نیاز به محافظت دارد و مقاومت این چتر محافظتی را برای آن ایجاد می‌کند. از کسانی که مخالف مقاومت هستند سوال می‌کنیم که به نظر شما چگونه می‌توان از لبنان محافظت کرد.

معاون دبیرکل حزب الله خطاب به طرف‌هایی که مخالف مقاومت هستند گفت: برخی به مقاومت می‌گویند که کنار بروید و همه امور را به ارتش لبنان بسپارید. ما به آنها می‌گوییم قبول. اما ابتدا ارتش را تجهیز کنید و امکانات و سلاح‌هایی به آن بدهید تا میان ارتش لبنان و ارتش اسرائیل از نظر امکانات و تجهیزات برابری ایجاد شود و ارتش لبنان بتواند به اسرائیل ضربه بزند.

وی تاکید کرد: ما امروز در جبهه جنوب برای اهداف اخلاقی و انسانی و ملی می‌جنگیم. اهداف انسانی ما این است که در برابر جنگ نسل کشی و ضد بشری که اشغالگران صهیونیست علیه مردم بی دفاع در غزه به راه انداخته‌اند؛ بایستیم؛ جنگی که همه جهان اعتراف می‌کنند یک نسل کشی واقعی است.

این مقام حزب الله ادامه داد: ما شاهد تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر به برادران و خواهران دینی خود هستیم و فلسطین قطب‌نمای ماست. از طرف دیگر صهیونیست‌ها از زمان اشغالگری در اراضی عربی، همواره به دنبال تجاوز علیه لبنان بوده‌اند و اگر لبنان امروز در دایره هدف‌گیری‌های رژیم اشغالگر قرار نداشته باشد، فردا در دایره تجاوزات این رژیم خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم گفت: تهدیدات مختلفی که صهیونیست‌ها مطرح می‌کنند را می‌شنوید و اگر مقاومت با قدرت در صحنه حضور نداشت، این تهدیدات تبدیل به واقعیت می‌شد؛ اما آنها بیهوده هستند؛ چرا که ما با قدرت در میدان حضور داریم. مقاومت پاسخی است به اشغالگری با هدف بیرون راندن آن از فلسطین و کل منطقه و اساساً مقاومت برای ایستادن مقابل اشغالگری شکل گرفت.

نظر شما