شناسهٔ خبر: 67664277 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه صهیونیستی:

اسرائیل دیگر نمی‌تواند جنگ را ادامه دهد/ نظامیان توان جنگیدن ندارند

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی با اشاره به فرسایشی‌شدن جنگ علیه نوار غزه اعلام کرد: ارتش اسرائیل نیروی کافی در اختیار ندارد و دیگر نمی‌تواند جنگ را ادامه‌ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی در گزارشی از خستگی نظامیان صهیونیست از تداوم جنگ علیه غزه خبر داد و نوشت که این جنگ در حالی ادامه دارد که نظامیان اسرائیلی دیگر توان جنگیدن ندارند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از نظامیان رژیم اسرائیل، از تلاش ارتش این رژیم برای جذب نیرو در شبکه های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک خبر داد و افزود: در چنین وضعیتی، ارتش آمادگی جنگیدن در جبهه لبنان را ندارد.

شبکه کان تلویزیون رژیم صهیونیستی، وضعیت روانی نظامیان صهیونیست را بسیار بد ارزیابی و اعلام کرد: ارتش دچار کمبود نیروست و با این وضعیت نمی تواند به جنگ ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، رسانه های رژیم صهیونیستی پیشتر نیز به بحران کاهش نیروهای نظامی در ارتش این رژیم همزمان با تداوم جنگ در نوار غزه اذعان کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی قرار بود هفته گذشته تمدید خدمت در ارتش این رژیم را به مدت سه سال مورد بررسی قرار دهد و این تصمیم به علت نیاز مبرم به نیرو بود، آنگونه که رسانه صهیونیستی «کان» اعلام کرد.

این رسانه صهیونیست اعلام کرده بود که کابینه رژیم اسرائیل پیشنهاد مراکز امنیتی و نظامی درباره تمدید خدمت نظامیان ذخیره و خدمت اجباری در ارتش به مدت سه سال را به بحث می‌گذارد و وزیران در این باره اظهارنظر خواهند کرد. همچنین تغییرات دیگری در قانون مربوط به نیروهای ذخیره که از سوی «یوآف گالانت» وزیر جنگ مطرح شده نیز مورد بحث واقع خواهد شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۲۱ ماه ژوئن ( اول تیر) از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست که موعد جلسه فوری برای بررسی امکان تمدید خدمت وظیفه اجباری را به مدت سه سال مشخص کند.

این در حالی است که در شرایطی که کابینه، قانونی را برای معافیت «حریدی ها» (ارتدوکس های دینی) از انجام خدمت نظامی وضع می کند، وزیران دیگر با این تمدید مخالف هستند.

رسانه های رژیم صهیونیستی پیش از این فاش کرده بودند که فقط سه درصد از شهرک نشینان از ابتدای جنگ در یگان ذخیره خدمت کرده‌اند. رسانه های این رژیم به کاهش این روند اشاره کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه امنیت اطلاعات از بیان جزئیات میزان ثبت نام در نیروهای ذخیره خودداری می ورزد، اما در عین حال به خستگی و فرسودگی نظامیان این رژیم اذعان کرده است.

چهار ماه قبل ارتش اشغالگر به نظامیانی که باید از خدمت اجباری مرخص می شدند، اعلام کرد که باید چهار دیگر در خدمت نظام بمانند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پیشتر گزارش داد که ارتش برای جلوگیری از خروج نیروهای خود ناتوان است و این موضوع، وضعیت نیروی انسانی آن را وخیم تر کرده است.

براساس این گزارش، در سال جاری میلادی، ۹۰۰ نظامی با درجه های سروان و سرگرد درخواست خروج از ارتش را کرده اند، در حالی که این عدد در سال های گذشته، ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر بوده است.

این شبکه صهیونیستی، افزایش شدید درخواست ها برای کناره گیری از خدمت نظامی را نه تنها بحران ارتش، بلکه بحران رژیم اسرائیل نامید و اعلام کرد که این موضوع، نگران کننده است.

نظر شما