شناسهٔ خبر: 67664206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

یک تیراندازی و یک سوال بزرگ: چرا ترامپ هدف قرار گرفت؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

در حمله نافرجام به ترامپ در پنسیلوانیا، «توماس متیو کروکس» به‌عنوان مهاجم شناسایی شد و این حادثه ممکن است به تغییرات عمده‌ای در امنیت شخصیت‌های سیاسی منجر شود.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز در روز شنبه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا هدف حمله نافرجام قرار گرفت. فرد مهاجم، «توماس متیو کروکس»، ۲۰ ساله از بتل پارک، به عنوان تروریست شناخته شد و در حین تلاش برای ترور ترامپ به‌دست تک‌تیراندازان سرویس مخفی کشته شد. کروکس در یک ویدیو از نفرت خود نسبت به جمهوری‌خواهان و ترامپ ابراز کرده بود، در حالی که سوابق رای‌گیری او به‌عنوان یک جمهوری‌خواه ثبت شده است. اف‌بی‌آی در حال بررسی ابعاد این حادثه و انگیزه‌های مهاجم است، و پیش‌بینی می‌شود که این حادثه به بازنگری‌های امنیتی در حفاظت از ترامپ منجر شود.

به گزارش سرویس سیاسی، در روز شنبه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا هدف حمله تروریستی قرار گرفت. فرد مهاجم که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هویت او را به‌عنوان «توماس متیو کروکس»، ۲۰ ساله از بتل پارک پنسیلوانیا تأیید کرده است، در این حمله به ترامپ صدمه زد. بر اساس گزارش‌ها، گوش سمت راست ترامپ در این حمله دچار جراحت شده است.

فیلمی از مهاجم منتشر شده است که به‌وضوح «نفرت این جوان آمریکایی از جمهوری‌خواهان» را به تصویر می‌کشد. در این ویدیو، کروکس با صراحت اعلام می‌کند: «من از جمهوری‌خواهان متنفرم. من از ترامپ متنفرم. و حدس بزنید چه؟ شما آدم اشتباهی دارید.»

با این حال، طبق سوابق وضعیت رأی‌دهندگان ایالت پنسیلوانیا، نام کروکس به‌عنوان یک «جمهوری‌خواه» ثبت شده است که به‌نظر تناقضی آشکار با ادعاهای او به شمار می‌آید.

در پی این واقعه، مسئول اف‌بی‌آی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: «اف‌بی‌آی “توماس متیو کروکس” ۲۰ ساله از بتل پارک پنسیلوانیا را به‌عنوان سوژه‌ای که در تلاش برای ترور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ۱۳ ژوئیه در باتلر پنسیلوانیا دست داشت، شناسایی کرده است. این یک تحقیق فعال و در حال انجام است و هر که اطلاعاتی دارد که می‌تواند به این تحقیق کمک کند، تشویق می‌شود عکس‌ها یا ویدیوها را به صورت آنلاین ارسال کرده یا تماس بگیرد.»

در جریان کمپین ترامپ، صدای چندین مرتبه تیراندازی به گوش رسید و عامل مهاجم ظاهراً در پشت‌بام ساختمانی در مجاورت محل سخنرانی کمین کرده بود. ترامپ پس از شنیدن صدای تیراندازی، به سرعت توسط پرسنل امنیتی به محاصره درآمد و خون از گوش و صورتش جاری بود. او به بیمارستان منتقل شد و پس از درمان، به نیوجرسی بازگشت. به گفته منابع، محل تیراندازی تا محل سخنرانی ترامپ حدود ۱۳۰ یارد فاصله داشت و یک کارگاه تولیدی بود.

ضارب توسط تک‌تیراندازان سرویس مخفی کشته شد و از صحنه جرم یک تفنگ به سبک AR کشف شد. اف‌بی‌آی در مورد سلاح و گلوله استفاده شده در این تیراندازی هنوز اظهارنظری نکرده است و اطلاعات بیشتر را به تحقیقات بیشتر منوط کرده است.

«کوین روجک»، مسئول ویژه اف‌بی‌آی در دفتر میدانی پیتسبورگ، در این خصوص گفت: «آنچه امروز رخ داد را سوء قصد علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، می‌نامیم. این آژانس هیچ اطلاعاتی درباره تهدید احتمالی پیش از سوء قصد علیه دونالد ترامپ ندارد. از دیدگاه آژانس، ما هیچ اطلاعاتی از قبل درباره تهدید خاصی در ارتباط با این رویداد نداشتیم.»

وی همچنین افزود که تجهیزات و وسایل مرتبط با خنثی‌سازی بمب به دلیل «احتیاط فراوان» در محل وقوع تیراندازی مستقر شده است.

در واکنش به این حادثه، «جوزف لاسورسا»، مامور سابق سرویس مخفی آمریکا، بیان کرد که این حمله ممکن است منجر به بازنگری در سطح حفاظتی ترامپ شود و در آینده احتمالا سطح حفاظتی بیشتری شبیه به یک رئیس‌جمهور مستقر خواهد شد. وی اظهار داشت: «یک بررسی فشرده از این حادثه انجام خواهد شد و یک تجدید نظر گسترده وجود خواهد داشت. این اتفاق قابل تحمل نیست.»

سرویس مخفی آمریکا نیز در بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که به‌تازگی «منابع و قابلیت‌های حفاظتی» را به تیم عوامل امنیتی ترامپ اضافه کرده است. یک مامور بازنشسته که به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کرده است، گفت این حادثه باید جرقه‌ای برای بازنگری داخلی و در حالت ایده‌آل یک بررسی خارجی باشد.

نظر شما