شناسهٔ خبر: 67663633 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت مصرف

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف، تا پایان امسال شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جلیل سالاری در آئین گشایش «مرکز تعمیرات تخصصی پایانه‌های سامانه هوشمند سوخت» اظهار کرد: با پشتیبانی و حضور بانک ملی در کنار انجمن‌های صنفی جایگاه‌ها و تجهیز کارگاه‌ها در استان‌ها می‌توان خرابی سامانه هوشمند سوخت را به حداقل ممکن رساند، همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارتخوان‌ها تعمیر و در مجاری عرضه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مصرف کشور در حوزه انرژی ۳۲ میلیارد لیتر بوده که هم‌اکنون این رقم به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده است. این اتفاق به افزایش مقدار تراکنش‌ها و سرانجام ضرورت‌یافتن روزآمدسازی سامانه هوشمند سوخت منجر شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه وزارت نفت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه نخست را دارد، بیان کرد: در بخش مدیریت مصرف، سامانه نقشه‌برداری (مپینک Mapping) در حوزه نقل و انتقالات شهری و برون‌شهری راه‌اندازی شده و تا ماه آینده عملیاتی می‌شود که سبب کاهش روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

سالاری ادامه داد: همچنین با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف، تا پایان امسال در مجموع شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.

نظر شما