شناسهٔ خبر: 67663610 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نادری: مسیگر خودش خواست که خداحافظی کند

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: بعد از مسابقات جام جهانی مسلم مسیگر خودش خواست که خداحافظی کند و با مشورت با ما قرار شد یک بازی خداحافظی برای او بگذاریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی نادری در نشست خبری امروز خود درباره عدم دعوت از بازیکنان باتجربه‌ای مانند مسلم مسیگر (که شنیده می‌شود از فوتبال ملی کناره‌گیری کرده است)، امیرحسین اکبری و حمید بهزادپور به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی اظهار داشت: زمانی که ما کارمان را در فوتبال ساحلی شروع کردیم، رویکردمان این بود که تیم را آرام آرام جوان کنیم. به هر حال یکسری از بازیکنان سال‌های زیادی در تیم ملی بودند، اما ما اعلام کردیم که جوانگرایی تیم ما مانند فوتسال نیست و باید کار به آرامی صورت بگیرد. ما در شروع کارمان بازیکنانی مانند احمدزاده، کیانی، حسینی و عبداللهی کناره‌گیری کردند. در این دوره هم بعد از مسابقات جام جهانی مسلم مسیگر خودش خواست که خداحافظی کند و با مشورت با ما قرار شد یک بازی خداحافظی برای او بگذاریم. در صحبتی هم که با حمید بهزادپور داشتیم گفت که به دلیل شرایط سنی از تیم ملی کناره‌گیری کرده است.

وی در ادامه افزود: ما لیگ بسیار خوبی داریم که 10 تیم در بالاترین سطح بازی می‌کنند. به هر جهت شرایط فنی و آمادگی بازیکنان را در لیگ بررسی می‌کنیم. امیرحسین اکبری به نظر ما به شرایط آمادگی مدنظرمان نزدیک نبود و اگر در آینده شرایط خوبی داشته باشد قطعاً به تیم ملی دعوت خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در مورد این موضوع که این روزها وضعیت نظام وظیفه بازیکنان ملی‌پوش مطرح است و آیا برای مشکل سربازی بازیکنان جوان تیم ملی فوتبال ساحلی اقدامی صورت گرفته است یا خیر، خاطر نشان کرد: ‌در کل ورزشکاران ایران با موضوع سربازی درگیر هستند، اما تفاوت ما با رشته‌های دیگر این است که بیشتر بازیکنان ما در تیم نظامی گلساپوش یزد بازی می‌کنند و شرایط حضورشان تقریباً در اردوها فراهم است. در بعضی مواقع کار پیچیده می‌شود، اما در کل تا امروز مشکل خاصی نداشتیم. همیشه وضعیت به شکلی بوده است که جور شدن شرایط بازیکنان سرباز مقداری زمان‌بر بوده، اما خوشبختانه تا الان مشکلی برای ما پیش نیامده است.

نادری در پاسخ به این پرسش که در این مدت از حمایت‌های فدراسیون فوتبال راضی بوده است، یادآور شد: با توجه به شرایطی که فدراسیون فوتبال دارد و با توجه به شرایط فوتبال ساحلی، تقریباً با توجه به بضاعت فدراسیون همکاری وجود داشته است، اما به دلیل نتایج درخشان فوتبال ساحلی در جام جهانی، باید یک مقدار شرایط بهتر باشد و به لحاظ سخت‌افزاری باید شرایط‌مان ارتقا پیدا کند. اگر قرار باشد تیم ملی فوتبال ساحلی قهرمان دنیا شود باید دیدگاه‌ها مثبت‌تر شود و ما توقع داریم که این همکاری با مجموعه فوتبال ساحلی وجود داشته باشد تا به مشکل نخوریم.

وی راجع به پرداخت پاداش‌های ملی‌پوشان فوتبال ساحلی تصریح کرد: ما زمانی که بازی می‌کردیم پاداش سه چهار سال را هنوز نگرفته بودیم، اما در یکی دو سال اخیر مبلغ ناچیزی که در هیئت رئیسه مصوب می‌شود را گرفتیم. در جام جهانی هم پاداش‌ها به‌روز پرداخت می‌شد و تأثیر آن در تیم نمود داشت و خدا را شکر تا به امروز تمام پاداش‌ها و حقوق‌ اعضای تیم پرداخت شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال مبالغ مربوط به قراردادش را پرداخت کرده است، گفت: من هیچ وقت درباره قراردادم صحبت نکردم، مبلغی نیست که بخواهم درباره آن صحبت کنم. من تمام و کمال دریافت کردم و هیچ طلبی ندارم، اما قرارداد جدیدم ثبت نشده است و فکر می‌کنم به‌زودی این اتفاق بیفتد.

وی در واکنش به این موضوع که در جام جهانی برای شکست برزیل، تیمش 40 ثانیه کم آورد، چه برنامه‌ای دارد تا در آینده تیم ملی فوتبال ساحلی با شکست برزیل بتواند قهرمان جهان شود، گفت: آن 40 ثانیه یک عقبه‌ای دارد و باید دنبال آن باشیم. ما در جام بین قاره‌ای برزیل را با همین تیم‌مان شکست دادیم، ولی در جام جهانی شرایط متفاوت است. ما قبل از جام جهانی دوست داشتیم یکسری اتفاقات بیفتد و بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهیم. ما حتی به برزیل هم برای برگزاری بازی دوستانه دعوت شدیم که به دلیل شرایط فدراسیون نتوانستیم به این سفر برویم. مسئله بعدی هم این است که ما باید به لحاظ سخت‌افزاری پیشرفت کنیم. ما در کشورمان شاید دو جا داشته باشیم که ماسه استاندارد دارند. در دبی با یک شرایط کاملاً متفاوت مواجه شدیم و با بازیکنانی حضور داشتیم که برای اولین بار در جام جهانی بازی می‌کردند و همین شرایط و مشکلات از قبل باعث شد که آن 40 ثانیه پیش بیاید و بازی را به برزیل واگذار کنیم. ما با صحبت‌هایی که با آقای تاج داشتیم قرار شده است که ماسه زمین تمرین‌مان عوض شود تا شرایط بهتری داشته باشیم.

نادری درباره پایین بودن مبلغ قرارداد بازیکنان و همین‌طور مسئله پخش تلویزیونی عنوان کرد: این مسائل به اسپانسرها و باشگاه‌ها مربوط می‌شود. فوتبال ساحلی پخش تلویزیونی کمی دارد و خیلی کم دیده می‌شود. باشگاه‌ها و اسپانسرها دوست دارند دیده شوند که ما در این بخش ضعیف هستیم. قرارداد بازیکنان هم فکر می‌کنم امسال بهتر شده است و سقف قراردادها تا یک میلیارد و 200 شده است، البته با توجه به شرایط اقتصادی و وقتی که بازیکنان می‌گذارند باز هم این مبلغ کم است و جا برای کار دارد. امیدوارم که پخش تلویزیونی بهتری برای فوتبال ساحلی گرفته شود و بازیکنان مبالغ بیشتری بگیرند و با خیال بهتری کار را دنبال کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اصلی‌ترین دغدغه‌اش به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی چیست، گفت: اولین دغدغه این است که فوتبال ساحلی باید بیشتر دیده و به آن بیشتر پرداخته شود تا اسپانسرهای قوی‌تری وارد شوند. در این شرایط رقابت بهتر می‌شود و بازیکنان هم وضعیت بهتری پیدا می‌کنند. در سطح ملی هم ما باید هرچه سریع‌تر سعی کنیم که به لحاظ سخت‌افزاری مانند زمین کمپ مجهز شویم تا در زمستان هم دغدغه‌ای نداشته باشیم. درباره پاداش‌ها هم باید بگویم که مبالغ ناچیز است و باید نگاه ویژه‌تری به فوتبال ساحلی داشته باشیم. ما خودمان را با فوتبال چمنی مقایسه نمی‌کنیم، اما با توجه به افتخاراتی که فوتبال ساحلی کسب می‌کند باید شرایط بهتر شود تا بازیکنان با انگیزه بیشتری به تیم ملی کمک کنند.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران ,

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی درباره برنامه‌های آتی تیمش گفت: مهمترین مسابقات ما اواخر بهمن ماه است که مسابقات مقدماتی جام جهانی در تایلند برگزار می‌شود. این مسابقات برای ما اهمیت زیادی دارد و باید سهمیه سیشیل آفریقا را کسب کنیم. یکسری تورنمنت‌ها مثل تورنمنت روسیه را هم داریم. ما تا آخر مهر ماه برنامه‌مان را پیش‌بینی کردیم و ان‌شاءالله از آبان ماه تا مسابقات مقدماتی جام جهانی برنامه‌ریزی جدیدی باید داشته باشیم و با شرایط بهتری به مسابقات برویم.

نادری در واکنش به انتقادهایی مبنی بر اینکه او علاوه بر سرمربیگری تیم ملی فوتبال ساحلی، در گلخانه شخصی خود مشغول به کار است، تصریح کرد: به هرحال چاره‌ای نیست باید یک طوری تأمین باشم.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایطی که فوتبال ساحلی دارد، تیم ملی فوتبال ساحلی می‌تواند اسپانسر جدا داشته باشد و اجازه تبلیغ دارد. فکر می‌کنم کمیته بازاریابی و اقتصادی فدراسیون باید بررسی بیشتری داشته باشد. با انتخاب اسپانسری جدید دغدغه ما کمتر می‌شود و خیلی راحت‌تر می‌توانیم در تورنمنت‌ها شرکت کنیم. ما الان به تورنمنتی در مکزیک با حضور تیم‌های پرقدرت دنیا مانند برزیل دعوت شدیم و باید از الان شرایط را بررسی کنند که حتماً به این تورنمنت اعزام شویم تا بازی‌های بسیار مناسبی را آنجا برگزار کنیم. ما نگاهی به پشتوانه‌سازی داریم و یکسری جوانان را دعوت کردیم که در لیگ بازی می‌کنند. ما به گرجستان دعوت شدیم و خیلی تمایل داشتیم با جوانان‌مان به آنجا سفر کنیم و متاسفانه نمی‌دانم که چرا این فرصت را از دست دهیم، در حالی که ما فقط هزینه پرواز را داشتیم، اما علی‌رغم تمام تلاش ما این اتفاق صورت نگرفت. با توجه به پتانسیل فوتبال ساحلی امیدوار هستیم که شرایطی پیش بیاید تا در این تورنمنت‌ها شرکت کنیم. فوتبال ساحلی افتخارات زیادی کسب کرده است و اگر می‌خواهیم ادامه داشته باشد باید به این مسائل بیشتر توجه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما