شناسهٔ خبر: 67663487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۵۰ میلیون دلار کالا از کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه - ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از صادرات ۸۵۴ میلیون دلار کالا از استان طی سه ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: ارزش کالاهای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر عباس‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا وزن کالاهای صادر شده از گمرگات استان را یک میلیون و ۶۶۹ هزار تن ذکر کرد و افزود: گمرک پرویزخان با ۲۶۹ میلیون دلار و نیز گمرک خسروی با ۲۴۸ میلیون دلار بیشترین سهم را در صادرات کالا به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: گمرک سومار ۲۳۳ میلیون دلار و گمرکات شیخ صله و شوشمی نیز بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته اند.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی را نیز میلگرد، آهن‌آلات، کاشی، سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

نظر شما