شناسهٔ خبر: 67663243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از انتخاب کرج به عنوان پنجمین شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا با اشاره به اینکه در راستای اجرای سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کرج، شاهد رونق ساخت و ساز و نوسازی  واحدهای مسکونی در محلات هدف هستیم.


وی ادامه داد: خوشبختانه برخی پروژه‌هایی که از گذشته در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری آغاز شده بود به ثمر نشسته و این امر منجر به ترغیب و تشویق تعداد زیادی از ساکنین محلات هدف برای مشارکت در این طرح شده است.


وی اضافه کرد: علاوه براین، با توجه به تشکیل کارگروه ارتقای کیفیت محلات بافت فرسوده در مناطق دهگانه و اطلاع رسانی گسترده و صحیح همکاران حوزه شهرسازی و سازمان عمران به ساکنین این محلات در خصوص امتیازاتی که با نوسازی مسکن خود می‌توانند دریافت کنند، شاهد افزایش معنادار تعداد متقاضیانی هستیم که برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.


این مسئول با اشاره به زمان دار بودن بسته تشویقی نوسازی محلات بافت فرسوده توضیح داد: این به آن معناست که فردی که در سال اول و دوم ابلاغ این بسته تشویقی اقدام به نوسازی واحد مسکونی خود می‌کرد می‌توانست از حداکثر امتیازات مالی این بسته بهره ببرد و همین انگیزه مضاعفی در ساکنین محلات بافت فرسوده ایجاد کرده است.


سعیدی کیا از رایگان بودن عوارض صدور پروانه، واگذاری رایگان کوچه‌های ناشی از تجمیع، اعمال تخفیف ویژه برای املاک قولنامه‌ای که در فرایند اخذ سند مالکیت قرار دارند و تعلق یک طبقه مازاد به املاکی که حدنساب تفکیک را رعایت کرده‌اند، بخشی از امتیازاتی است که در بسته تشویقی نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده به مالکان تعلق می‌گیرد.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: با پیگیری صورت گرفته و همکاری شهروندان در مجموع تا کنون شش هزار و ۱۶۷ واحد مسکونی در ۶۳ محله بافت فرسوده نوسازی شده است.


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه با حمایت استاندار البرز، اداره کل راه وشهرسازی استان و همچنین نظر مساعد شورای شهر موفق شدیم همه محلات بافت فرسوده را شامل این بسته تشویقی بکنیم.


وی ابراز کرد: در مصوبه شورای عالی شهرسازی محدودیت‌هایی برای محلات بافت فرسوده که مشمول بهره مندی از این بسته های تشویقی می‌شوند لحاظ شده ولی با پیگیری‌های صورت گرفته تمام ۶۳ محله شناسایی شده در کرج با کارکارشناسی مشمول این بسته‌ها شده‌اند.


وی گفت: اگر در هر محله‌ای چند واحد مسکونی نوسازی شود قطعا تاثیر به سزایی در ترغیب سایر ساکنان به مشارکت در این طرح خواهد داشت.


سعیدی کیا تاکید کرد: امیدواریم با اعمال تخفیف از سوی سایر دستگاه‌ها و ادارات خدمات رسان آمار نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش چشم گیرتری داشته باشد.


این مسئول تصریح کرد: شهرداری کرج علاوه بر نگاهی که به بحث نوسازی بافت فرسوده دارد، ارتقای کیفیت محلات هدف را هم مد نظر دارد.


وی گفت: در حال حاضر با همکاری سازمان عمران شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی در محلات هدف هستیم که این امر در کنار ارتقای سطح کالبدی محلات، دسترسی ساکنان به امکانات و خدمات شهری را هم افزایش می‌دهد.
 

نظر شما