شناسهٔ خبر: 67662900 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شاسی بلند آفرودی چری جتور شانهای T1 معرفی شد

صاحب‌خبر -

شاسی بلند آفرودی چری جتور شانهای T1 به عنوان جدید‌ترین محصول زیرمجموعه چری به زودی روانه بازار چین خواهد شد.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، چری جتور شانهای T1 در آخرین فهرست منتشر شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به تاریخ 12 جولای 2024 قرار گرفته است. این یعنی به زودی شاهد عرضه جدیدترین شاسی‌بلند آفرودی زیرمجموعه چری در بازار داخلی چین خواهیم بود.

چری جتور شانهای T1 معرفی شد

شاسی‌بلند آفرودی جدید جتور، اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شد و گمان می‌رود در فصل پایانی سال 2024 به عنوان یک خودرو آفرودی پایین‌رده‌تر نسبت به T2 روانه بازار شود.

نمای جلو شانهای T1 نمای جلو شانهای T1

جتور اساسا سری محصولات شانهای را به عنوان دسته‌ای شامل خودروهای شاسی‌بلند آفرودی سبک، سنگین و وانت معرفی کرده و T1 پلاگین هیبرید نیز به عنوان جدیدترین آفرودی سبک این دسته مطرح شده است.

البته این خودرو قرار است یک نسخه بنزینی نیز داشته باشد که احتمالا از پیشرانه 1.5 لیتری توربو یا 2 لیتری توربو جتور تراولر با گیربکس هفت سرعته DCT یا هشت سرعته اتوماتیک برخوردار خواهد بود. با وجود این شرکت سازنده در حال حاضر اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی خودرو منتشر نکرده است.

نمای عقب شانهای T1 نمای عقب شانهای T1

جتور T1 با 4706 میلی‌متر طول، 1967 میلی‌متری عرض، 1845 میلی‌متر ارتفاع و 2810 میلی‌متر فاصله محوری عرضه می‌شود و وزن خالص آن با سقف پانوراما به 2000 کیلوگرم می‌رسد. البته بدون سقف پانوراما وزن خودرو برابر با 1963 کیلوگرم خواهد بود.

زاویه ورود استاندارد 27 درجه، زاویه خروج 25 درجه و عرضه با لاستیک‌های ۲۳۵/۶۰ R19 از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

در بحث فنی، شانهای جتور T1 در نسخه اخیر از سیستم هیبریدی کونپنگ C-DM چری برخوردار خواهد بود که شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با توان 154 اسب بخار قدرت، موتورهای برقی و یک پک باتری لیتیوم آهن فسفات ساخته شده توسط CALB-Tech است.

نمای بغل شانهای T1 نمای بغل شانهای T1

بنابر ادعای جتور، این ترکیب حداکثر قدرت خودرو را به 603 اسب بخار می‌رساند. از سویی جتور مصرف سوخت T1 را 1.08 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش مسیر و حداکثر سرعت آن را نیز 180 کیلومتر بر ساعت عنوان کرده است.

شاسی‌بلند آفرودی جدید جتور با سیستم چهار چرخ محرک هم عرضه خواهد شد و از سیستم ترمز ضد قفل ساخته شده توسط کمپانی بوش برخوردار خواهد بود. در حال حاضر جزئیات خاصی از ظرفیت باتری‌ها و مشخصات پیشرانه‌های برقی در دست نیست.

از دیگر ویژگی‌های این محصول باید به آپشن‌های اختیاری مانند طراحی‌های چندگانه و متفاوت برای جلوپنجره و عقب خودرو، سقف پانوراما، ربع عقب، قلاب یدک‌کش و اتصال الکترونیکی اشاره کرد.

در پایان شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی مارس C300 و مارس C300 پرو به عنوان دو خودرو وارداتی آرشام موتور دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط:
مطالب بیشتر در گجت نیوز:
هایپرکار RB17 ردبول؛ شاهکار آیرودینامیک با قدرت 1200 اسب بخاری کراس اوور برقی جیلی زیکر 7X رونمایی شد فورد کاپری معرفی شد؛ خودرویی که طرفداران فورد را خشمگین کرده است ام جی HS جدید معرفی شد؛ شاسی بلند دو رگه چینی-بریتانیایی با پیشرانه هیبریدی

برچسب‌ها:

نظر شما