شناسهٔ خبر: 67662790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس ستاد پزشکیان در فارس در گفت و گو با ایلنا:

مشکلات امروز جامعه محصول مدیریت نا کارآمد است/ دولت جدید در انتخاب مدیران باید به جوانان اعتماد کند

رئیس ستاد پزشکیان در فارس در گفت و گو با ایلنا: رئیس ستاد پزشکیان در فارس گفت: با بررسی برنامه های دکتر پزشکیان به کرات متوجه می شویم که موضوع مقابله با تبعیض و فساد و اجرای عدالت از نکاتی است که رئیس جمهور منتخب بارها به آن تاکید کرده است.

صاحب‌خبر -

سید عبدالرزاق موسوی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه سلب اعتماد بخش مهمی از جامعه از دولت و حاکمیت از مشکلات و چالش‌های مهمی است که کشور با آن روبرو است، افزود: انتخابات و مشارکت پائین مردم در انتخابات مجلس یکی از پیامدهای مهم این چالش بود.

وی با طرح این سوال که چطور می توان میزان نارضایتی و بی اعتمادی را کاهش داد و امید در جامعه ایجاد کرد؟، یادآور شد: قطعا انتخابات و انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور فضا برای کاهش این نارضایتی ها را ایجاد کرد؛ از طرفی میزان افزایش مشارکت در دور دوم به عنوان نقطه امید باعث شد تا جامعه نسبت به حاکمیت اعتماد پیدا کند و یک فرصت مجدد جهت تجدید آن بدهد.

موسوی معتقد است کشور در بخش های مختلف با مشکلات و چالش های متفاوتی روبرو است و ادامه داد: دو الی سه مشکل اساسی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند را آقای پزشکیان به صورت برجسته به آن ها پرداخته است.

تا بی عدالتی و تبعیض حل نشود بسیاری از مشکلات را نمی توان حل کرد

رئیس ستاد پزشکیان در فارس با اشاره به اینکه تا زمانی که موضوع بی عدالتی و تبعیض در جامعه حل نشود بسیاری از مشکلات را نمی توان حل کرد، ادامه داد: حل مشکل نسبی عدالت در جامعه بی شک فساد را از بین خواهد برد و زمانی که دولت و حاکمیت حق افراد را بدهد دلیلی ندارد که افراد جهت انجام کار و وظایف زیاده خواهی داشته باشند.

موسوی با این مثال که گاهی اوقات شاهد آن هستیم که بعضی افراد یک شبه میلیاردر می شوند و در نقطه مقابل بعضی دیگر هم در تامین نان شب با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: بی شک عدالت تنها در حوزه اقتصادی نیست بلکه عدالت در توزیع مناصب، توزیع قدرت، و ....... معنی پیدا می کند.

انتصاب های یک شبه  و برکناری افراد با تجربه منطقی نیست

به اعتقاد رئیس ستاد پزشکیان در فارس انتصاب های یک شبه و برکناری افراد با تجارب زیاد هیچ همخوانی و منطقی ندارد و تاکید کرد:حذف بعضی از افراد و مدیران بعد از سال ها کار و سرمایه گذاری اقدام مناسبی نیست که متاسفانه در تغییر دولت ها زیاد انجام می شود.

وی بر بی عدالتی، در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ....... اشاره کرد و افزود: معتقدم در مرحله نخست باید عدالت در حوزه قانون گذاری عملیاتی شود و قوانین باید به صورت عادلانه تصویب شود.

موسوی با بیان اینکه در ذات بسیاری از قوانین بی عدالتی وجود دارد و امتیازاتی در این قوانین گرفته می شود که بخش‌های دیگر از این امتیازات محروم می مانند، بیان کرد: بی شک در صورت نبودن تبعیض فساد و فقر هم وجود نخواهد داشت که رئیس جمهور منتخب میسر به انجام این امر است.

رئیس ستاد پزشکیان در فارس با بیان اینکه بخش عمده کارآمدی قوه مجریه محصول مدیران پاکدست، با اخلاق و عدالت محور است، عنوان کرد: شوربختانه به این ویژگی ها در نظام مدیریتی توجهی نمی شود و این اتفاق متعلق به تمام دوره ها است و تنها به دوره یک رئیس جمهور باز نمی گردد.

مشکلات جامعه امروز ما محصول مدیریت نا کارآمد است

موسوی گفت: مدیران و افرادی که به عدالت اعتقاد ندارند در اجرای قوانین و اتفاقات مهم با مشکل مواجه می شوند، بی شک مشکلات جامعه امروز ما محصول مدیریت نا کارآمد است.

وی با بیان اینکه در شرایط و فضایی که قبل از انتخابات بر کشور حاکم بود مجموعه ای از اصحاب رسانه توانستند با نقش پر رنگ خود کمک شایانی به تغییر اوضاع جامعه و کشور کنند، گفت: وضعیت فعلی کشور از گذشته وجود داشته و همواره ادامه داشته است تا کشور را به این نقطه رسانده است.

رئیس ستاد پزشکیان در فارس با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل گذشته و عملکرد مناسب آقای پزشکیان اعتماد کردند و به او رای دادند، تاکید کرد: نبود نظام حزبی و شفافیت در کشور باعث شده تا انتخاب مدیران بر اساس لابی باشد؛ از طرفی پیدا نکردن جایگاه واقعی توسط رسانه ها باعث شده تا افراد برای رسیدن به مناصب به روابط پشت پرده و رانت متوسل شوند که یکی از پیامدهای نامطلوب تغییر دولت ها است.

مشکلات امروز جامعه محصول مدیریت نا کارآمد است/ دولت جدید در انتخاب مدیران باید به جوانان اعتماد کند

انتخاب مدیر شایسته یکی از عوامل موفقیت و توسعه کشور است

رئیس ستاد پزشکیان در فارس با اشاره به اینکه اگر خواستار حل مشکل نارضایتی و بی اعتمادی هستیم باید در مرحله نخست تبعیض را از جامعه حذف کنیم، افزود: قطعا انتخاب مدیر شایسته یکی از عوامل موفقیت و توسعه کشور است.

وی اظهارداشت: زمزمه هایی از حضور افراد علاقه مند برای تصدی پست های مختلف در استان شنیده می شود؛ در حال تنظیم نامه ای به رئیس جمهور منتخب هستیم که انتخاب مدیران بر اساس اصل شایسته سالاری و بدون توجه به رنگ، زبان و ..... باشد و در صورتی که آقای پزشکیان قصد عمل به این موضوع را دارد باید طبق دستورالعمل باشد.

موسوی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب باید انتخاب وزرا و معاونانش براساس شاخص های مناسب باشد، تصریح کرد: در مرحله بعد این افراد در انتخاب مدیران میان دستی براساس مبنا رئیس جمهور باشد.

دولت جدید در انتخاب مدیران باید به جوانان اعتماد کند

رئیس ستاد پزشکیان در فارس با بیان اینکه دولت جدید در انتخاب مدیران باید به جوانان اعتماد کند، بر نقش مهم جوانان در کشور تاکید کرد و افزود: با توجه به جوان بودن جامعه در صورتی که دولتمردان از این ظرفیت بسیار بزرگ استفاده نکنند جامعه آسیب خواهد دید.

وی ادامه داد: مدیران شایسته در میان جوانان زیاد است که باید این افراد بر اساس نکات مورد نظر شناسایی و انتخاب شوند.

رئیس ستاد پزشکیان در فارس با اشاره به اینکه انتخاب مدیران یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد، گفت: در مراسم اختتامیه ستادهای آقای پزشکیان به صورت شفاف عرض کرده ام که ستاد ها در ادامه راه و مسیر دو نقش را بازی می کنند یکی اینکه ستادها نقش پر رنگی در جذب آرا مردم داشتند اما امروز این ستادها باید حلقه واسط میان مردم و دولت رئی جمهور منتخب باشند و نیازها و خواسته های مردم را دنبال کنند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه ستادهای دکتر پزشکیان باید به دولت کمک کنند تا سیاست ها و برنامه ها به خوبی اطلاع رسانی و تبیین شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر نقش رسانه ها را نمی توان نادیده گرفت و دستگاه های دولتی هم باید پاسخگو باشند.

فعالیت افراد ستادی برای دریافت پست در تعارض با موضوعات است

رئیس ستاد پزشکیان در فارس با اشاره به اینکه فعالیت افراد ستادی برای دریافت پست در تعارض با بسیاری از موضوعات است، تصریح کرد: دولت باید بر اساس یک ساز و کار مناسب اقدام به انتخاب مدیران ملی و میانی کند.

موسوی با بیان اینکه تاکنون هیچ موضوع و موردی مبنی بر تلاش برای دریافت پست در ستاد آقای پزشکیان در استان فارس انجام نشده است.

برخی مدیران تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا یک کاندیدای خاص رای بیاورد

موسوی با بیان اینکه  برخی مدیران وظیفه تشویق مردم به انتخابات را داشتند، گفت: برخی مدیران بدون توجه به قانون تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا یک کاندیدای خاص رای بیاورد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دکتر پزشکیان به موضوع دولت ملی اشاره کرده است بنابراین در موضوع انتخاب مدیران باید به سمت افراد شایسته فارغ از نگاه سیاسی حرکت کنیم و چه اشکال دارد که وزیری انتخاب شود که گرایش سیاسی مشترک نداشته باشد اما به برنامه های دولت وفادار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما