شناسهٔ خبر: 67667558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمای هوای خوزستان تا چهار درجه کاهش می‌یابد/ورود گرد و خاک عراقی از عصر امروز

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان دهنده کاهش ۲ تا چهار درجه ای دما تا روز دوشنبه در سطح استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز یکشنبه بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان دهنده تضعیف الگوی تابستانه است و از روز سه شنبه بار دیگر دمای هوا افزایش می‌یابد.

وی افزود: امروز همچنان وزش باد به صورت متوسط خواهد بود که برخاستن گرد و غبار موقت نیز در مناطق غرب و جنوب و تا حدودی مرکز نیز دور از انتظار نیست؛ شمال خلیج فارس نیز تا روز سه شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.
سبزه زاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته گتوند با ۵۱.۵ و ایذه با ۲۲.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۹.۷ و حداقل ۳۳.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش دما تا ۵۰ درجه و بالاتر از اواخر هفته گذشته تا روز شنبه هفته جاری ۲ هشدار سطح قرمز صادر کرد و ادارات استان روز شنبه به علت گرمای هوا تعطیل اعلام شد.

هشدار سطح زرد وقوع گرد و خاک

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود و تاثیر گرد و خاک عراقی از بعد از ظهر امروز یکشنبه تا شب در مناطق غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکزی استان هشدار سطح زرد صادر کرد که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک خواهد شد.

نظر شما