شناسهٔ خبر: 67662036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اولین حرف‌های ترامپ پس از سوءقصد و ترور نافرجام | فهمیدم یک جای کار می‌لنگد | در گوشم صدای زنگ پیچید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا که در جریان سخنرانی در پنسیلوانیا هدف سوءقصد و تیراندازی نافرجام قرار گرفت، تجربه شخصی خود از لحظه تیراندازی و خونریزی را به اشتراک گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پس از آنکه از سوءقصد جان به سالم به‌در برد، درباره این حادثه توضیحاتی را به اشتراک گذاشت.

ترامپ پس از حادثه در شبکه اجتماعی متعلق به خود به نام «تروث سوشال» نوشت: با یک گلوله هدف قرار گرفتم و گلوله به قسمت بالای گوش راستم اصابت کرد.

وی افزود: به محض اینکه صدای زنگ و شلیک در گوشم پیچید، فهمیدم که یک جای کار می‌لنگد و بلافاصله حس کردم که گلوله پوستم را شکافته است. خونریزی زیادی داشتم و بعد از آن بود که فهمیدم چه خبر است.

ترامپ کمتر از ۱۰ دقیقه پس از آغاز گردهمایی انتخاباتی‌اش در باتلر واقع در پنسیلوانیا، پشت تریبون هدف سوقصد قرار گرفت. او در زمان تیراندازی در حال سخنرانی درباره مهاجرت بود که صدای چندین شلیک به گوش رسید که اندکی بعد گوش خود را با دست گرفت و در ادامه با هدایت تیم حفاظتی‌اش روی زمین دراز کشید.

آنتونی گاگلیلمی، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا گفت که مظنون تیراندازی از روی سکویی مرتفع بیرون محوطه سخنرانی، چندین بار به سمت سِن شلیک کرد. سرویس مخفی ضارب را هدف قرار دادند و او هم‌اکنون مرده است. سرویس مخفی آمریکا بلافاصله با اقدامات حفاظتی وارد عمل شد و رئیس جمهور سابق هم‌اکنون در امنیت و شرایطش در حال ارزیابی است.»

به گفته وی، در این حادثه یکی از حضار در گردهمایی کشته شد و دو نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند.

ترامپ در ادامه پیامش نوشت: می‌خواهم از سرویس مخفی آمریکا و تمام ضابطین قضائی به‌خاطر واکنش سریع به تیراندازی تشکر کنم. مهمتر از هر چیزی، به خانواده فردی که در این گردهمایی کشته شد و همچنین فرد دیگری که به شدت زخمی شده است، تسلیت می‌گویم و ابراز همدردی می‌کنم. باورکردنی نیست که چنین اتفاقی می‌تواند در کشور ما رخ دهد!

نظر شما