شناسهٔ خبر: 67661415 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ناظر گمرکات مازندران:

۱۶۲ میلیون دلار کالا از مازندران به کشورهای عضو اوراسیا صادر شد

ناظر گمرکات مازندران میزان صادرات کالاها به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را بیش از ۱۶۲ میلیون دلار در سال جاری اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی، ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۱۶۲ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار بوده است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر افزود: طی مدت مذکور صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۴۳۱ هزار تن به ارزش ۳۱ میلیون و ۲۱۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۷ و ۹۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۲۶ میلیون دلار؛ قزاقستان با ۵ میلیون دلار، ارمنستان با ۴۷۲ هزار دلار و قرقیزستان با ۳۶۸ هزار دلار و بلاروس با ۱۳ هزار دلار اعلام کرد و گفت: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتاً شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل، کیوی و … هستند.

وی ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را ۸۸ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار بیان کرد و گفت: سهم این کشورها از کل صادرات گمرکات مازندران ۶۷ درصد وزنی و ۹۳ درصد ارزش است.

جمشیدی اظهار داشت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۳۱ میلیون و ۵۷۳ هزار دلار رسیده است، که نسبت به سال ۱۴۰۲ ازنظر ارزشی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۱۹ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۹ میلیون و ۴۸۵ هزار دلار و بلاروس ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای واردشده از این کشورها غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و.. بوده است.

وی گفت: ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۳ ماهه نخست امسال ۵۵۷ میلیون و ۵۸۰ هزار دلاربوده و سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۵۶ درصد و ارزشی ۳۱ درصد بوده است.

نظر شما