شناسهٔ خبر: 67650367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ناظر گمرکات مازندران:

۱۶۲ میلیون دلار کالا از مازندران به کشورهای عضو اوراسیا صادر شد

نوشهر- ناظر گمرکات مازندران میزان صادرات کالاها به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را بیش از ۱۶۲ میلیون دلار در سال جاری اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی، ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۱۶۲ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار بوده است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر افزود: طی مدت مذکور صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۴۳۱ هزار تن به ارزش ۳۱ میلیون و ۲۱۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۷ و ۹۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۲۶ میلیون دلار؛ قزاقستان با ۵ میلیون دلار، ارمنستان با ۴۷۲ هزار دلار و قرقیزستان با ۳۶۸ هزار دلار و بلاروس با ۱۳ هزار دلار اعلام کرد و گفت: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتاً شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل، کیوی و … هستند.

وی ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را ۸۸ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار بیان کرد و گفت: سهم این کشورها از کل صادرات گمرکات مازندران ۶۷ درصد وزنی و ۹۳ درصد ارزش است.

جمشیدی اظهار داشت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۳۱ میلیون و ۵۷۳ هزار دلار رسیده است، که نسبت به سال ۱۴۰۲ ازنظر ارزشی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۱۹ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۹ میلیون و ۴۸۵ هزار دلار و بلاروس ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای واردشده از این کشورها غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و.. بوده است.

وی گفت: ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۳ ماهه نخست امسال ۵۵۷ میلیون و ۵۸۰ هزار دلاربوده و سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۵۶ درصد و ارزشی ۳۱ درصد بوده است.

نظر شما