شناسهٔ خبر: 67661352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آب شرب ۲۵ روستای سیل زده شهرستان شیروان وصل شد

سید پوریا مسلمی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از وصل شدن آب ۲۵ روستای شهرستان شیروان که به دلیل وقوع سیلاب قطع شده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا عطایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران در شرکت آب و فاضلاب، مشکل به وجود آمده در مجتمع آبرسانی زیدر سرانی مرتفع شد تا آب روستاهای تحت پوشش این مجتمع در شهرستان شیروان متصل شود.

وی افزود: حدود ۶۰ الی ۷۰ کیلومتر طول شبکه‌ای است که باید انتقال آب از طریق آن انجام شود و ممکن است رسیدن آب به همه این روستاها چند ساعتی زمان ببرد اما پیش‌بینی می‌کنیم که تا ظهر امروز فشار آب در همه منازل این روستاها به حالت عادی برسد.

وی بیان کرد: وقوع سیلاب در روز جمعه سبب ایجاد خسارت به قلب مجتمع آبرسانی یعنی چاه اصلی آن شده بود به همین دلیل آبرسانی در این شبکه با مشکل مواجه شد اما با تلاش ماموران شرکت آبفا در استان و شیروان برطرف شد تا مردم بتوانند از این نعمت برخوردار باشند.

عطایی همچنین گفت: با ارتباطاتی که با شرکت آب منطقه‌ای استان داشتیم متوجه شرایط شدیم و توانستیم با انجام برخی اقدامات فنی، خسارات به شبکه آبرسانی استان به ویژه در شیروان و بجنورد را به حداقل برسانیم و از سوختن پمپ‌ها و لای شدن آب شهری جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: تمام مخازن آب شرب در شهرستان شیروان و روستاهایی که با قطعی آب مواجه بودند پر بود و زمان قطع شدن کامل آب در روستاها به میزان مصرف آن‌ها بستگی داشت. به عنوان مثال در روستای دده‌خان تا همان غروب روز گذشته که ماموران اتصال آب را از مجتمع برقرار کردند، آب وجود داشت.

عطایی همچنین اظهار کرد: میزان مصرف آب طی تیر ماه جاری در استان به حدود دو برابر مصرف عادی رسیده و از مردم درخواست می‌کنیم که نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند تا همه مردم بتوانند از این نعمت برخوردار باشند.

انتهای پیام

نظر شما