شناسهٔ خبر: 67661154 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نظرسنجی‌های قبل از ترور ترامپ چه می‌گفتند؟

اکرم ترابی

چندین تحلیلگر سیاسی به شبکه خبری الجزیره گفته‌اند که ترور ناکام دونالد ترامپ احتمالا منجر به افزایش حمایت از این رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواهد شد. پیش از این، رقابت‌ها شانه به شانه پیش می‌رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در شرایطی که چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، ترور نافرجام «دونالد ترامپ» در کمپین انتخاباتی او در پنسیلوانیا موجی از رعب و وحشت را در سراسر آمریکا ایجاد کرد؛ حمله‌ای که در داخل و خارج محکوم شد و احتمالا موجب افزایش حمایت‌ها از این نامزد جمهوری‌خواه شود.

این حمله می‌تواند تفاوتی در ماه نوامبر ایجاد کند، چرا که نظرسنجی‌های جدید حاکی از حاشیه امتیازهای بسیار کم میان «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و ترامپ در ایالت‌های کلیدی و حساس در هفته‌های اخیر است.

ترامپ همچنین با عملکرد ضعیف بایدن در مناظره در ماه گذشته کمی مورد توجه قرار گرفته است، گرچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که پیامدها در میان رای‌دهندگان نسبتا کم بوده است.

نظرسنجی ان‌پی‌آر، پی‌بی‌اس نیوز آور، ماریست که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که این ۲ نامزد از نظر آماری در سطح ملی با هم برابر هستند و بایدن با ۵۰ درصد برتری نسبت به ترامپ ۴۸ درصد پیشی گرفت. این نظرسنجی نشان داد که هیچ نامزد بالقوه دموکرات دیگری در حال حاضر بهتر از بایدن در برابر ترامپ عمل نمی‌کند.

همچنین طبق نتایج نظرسنجی جدیدی، دو سوم از آمریکایی‌ها از جمله اکثر حامیان «جو بایدن» می‌گویند که او باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند و هم‌چنین ۸۵ درصد معتقدند که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برای دومین دوره ریاستش «بسیار پیر» است.

عملکرد ضعیف بایدن در اولین مناظره انتخاباتی جنجال‌های فراوانی را تا این لحظه به همراه داشته است. بسیاری از رسانه‌ها، هم‌حزبی‌هایش و شخصیت‌های برجسته آمریکایی که خواستار پیروزی حزب دموکرات هستند، از بایدن خواسته‌اند تا از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کنار برود؛ درخواستی که جو بایدن فعلا با آن موافقت نکرده است و ظاهرا قصد رقابت با ترامپ را دارد.

نتایج نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز، واشنگتن پست و ایپسوس هم نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری همین امروز برگزار شود، ۴۶ درصد آمریکایی‌ها به بایدن و ۴۷ درصد آنها به ترامپ رای خواهند داد و اگر بر فرض مثال، بایدن کناره‌گیری کند و «کامالا هریس» معاونش به جای او در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند، ۴۹ درصد به هریس و ۴۶ درصد به ترامپ رای می‌دهند.

انتهای پیام

نظر شما