شناسهٔ خبر: 67661100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید ماکرون بر ادامه حمایت فرانسه از اوکراین

ساجده محمودی

رئیس جمهور فرانسه گفت، پاریس بدون آنکه وارد وضعیت جنگ با روسیه شود به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود برای پرسنل نظامی فرانسه قبل از روز ملی این کشور (۱۴ ژوئیه) گفت: ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد و به تعهدات خود بدون آنکه به دنبال تشدید تنش باشیم و بدون وارد شدن به وضعیت جنگی با روسیه عمل خواهیم کرد، زیرا هرگز به دنبال آن نبوده‌ایم.

وی در ادامه نقش ارتش فرانسه در آموزش سربازان و افسران اوکراینی را مهم توصیف کرد و افزود: امنیت در اروپا در خطر است. ارتش فرانسه می‌داند که توازن قوا چقدر مهم است، بنابراین باید عزم [رهبری فرانسه] را برای اینکه به روسیه اجازه پیروزی در جنگ ندهد، درک کرد.

ماکرون خاطرنشان کرد: ما در واقع به تجهیز اوکراینی‌ها ادامه خواهیم داد تا بتوانند تا زمانی که لازم باشد از خود دفاع کنند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین اظهار داشت: به لطف دو قانون در رابطه با برنامه‌ریزی دفاعی، ما بودجه نظامی را تا سال ۲۰۳۰ دو برابر کرده‌ایم. سرعت فزاینده رویدادها و افزایش تهدیدها به این معنی است که تطبیق‌های جدیدی لازم است. به همین دلیل است که از شما می‌خواهم به تحلیل پیامدهای جنگ ادامه دهید، آن‌طور که فردا خواهد بود و نه آن‌طور که دیروز تصور می‌کردیم و تنظیمات جدیدی برای برنامه‌ریزی نظامی برای سال ۲۰۲۵ آماده کنید.

انتهای پیام

نظر شما