شناسهٔ خبر: 67667346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اکثر طرفداران حزب دموکرات‌ حامی نامزد جایگزین بایدن هستند

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید نشان داد اگر نامزد متفاوتی برای جایگزینی جو بایدن نامزد فعلی این حزب معرفی شود، اکثر رای دهندگان دموکرات (۶۶ درصد) دیگر از بایدن حمایت نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه آمریکایی نیویورک پست نوشت: این نظرسنجی نشان داد اما اگر جایگزین بایدن فردی معمولی باشد، تنها ۳۰ درصد از دموکرات ها به او رای خواهند داد.

در صورت وجود نامزدی جایگزین، تعداد آرای دموکرات ها به وی به ۶۶ درصد افزایش خواهد یافت.

به نوشته نیویورک پست، این نتایج نگرانی ها از توانایی بایدن برای اداره کشور را نشان می دهد.

نظرسنجی اخیر تارنمای سنتر اسکور(Center Square) با همکاری مرکز تحقیقات «نوبل پریدیکتیو اینسایتس» (Noble Predictive Insights) در بازه زمانی بین ۸ تا ۱۱ ژوئیه (۲۱-۱۸ تیر) با مشارکت حدود دو هزار و ۳۰۰ رای دهنده احتمالی از جمله ۱۰۰۶ جمهوریخواه، هزار و ۱۱۷ دموکرات و ۱۷۲ رای دهنده مستقل بدون گرایشات حزبی انجام شده است. ضریب خطای این نظرسنجی ۲.۱ درصد بود.

این نتایج نشان داد اگر نامزد خاصی وجود نداشته باشد، حتی بعد از اولین مناظره فاجعه بار بایدن با ترامپ، به او رای خواهند داد.

این در حالیست که ۱۲ درصد رای دهندگان گفتند هنوز تصمیم نگرفتند که به چه کسی رای خواهند داد.

نظر رای دهندگان دموکرات درباره سایر نامزدهای احتمالی جایگزین بایدن

رای دهندگان احتمالی دموکرات در صورت وجود گزینه های مختلفی از بین دموکرات های ارشد آرای متفاوتی را ارائه دادند.

این نتایج نشان داد کامالا هریس معاون بایدن و میشل اوباما بانوی سابق آمریکا، بالاترین ارا را در بین نامزدهای احتمالی جایگزینی بایدن کسب کردند.

هنگامی که از آنها سوال شد که از بین نامزدهای احتمالی دموکرات در انتخابات ماه نوامبر (آبان) به کدام یک از افراد زیر رای می دهند، فقط ۱۵ درصد گفتند که به هریس معاون بایدن رای خواهند داد.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین به همین اندازه (۱۵ درصد) به میشل اوباما رای دادند.

۶۶ درصد از دموکرات ها در صورت وجود نامزد جایگزین، بایدن را ترک می‌کنند

گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا و برنی ساندرز سناتور دموکرات آمریکایی تنها توانستند مورد حمایت ۷ درصد رای دهندگان قرار بگیرند.

۶۶ درصد از دموکرات ها در صورت وجود نامزد جایگزین، بایدن را ترک می‌کنند

۶۶ درصد از دموکرات ها در صورت وجود نامزد جایگزین، بایدن را ترک می‌کنند

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و پیت بوتیجج وزیر حمل و نقل مورد حمایت تنها ۵ درصد از رای دهندگان آمریکایی بودند.

۶۶ درصد از دموکرات ها در صورت وجود نامزد جایگزین، بایدن را ترک می‌کنند

این نتایج همچنین نشان داد که ۳ درصد از رای دهندگان دموکرات به گرچن وایتمر، ۲ درصد به الیزابت وارن و یک درصد به جی بی پریتزکر فرماندار ایلینوی رای خواهند داد.

۶۶ درصد از دموکرات ها در صورت وجود نامزد جایگزین، بایدن را ترک می‌کنند۶۶ درصد از دموکرات ها در صورت وجود نامزد جایگزین، بایدن را ترک می‌کنند۶۶ درصد از دموکرات ها در صورت وجود نامزد جایگزین، بایدن را ترک می‌کنند

مناظره ضعیف بایدن در مقابل ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نگرانی‌ها را در مورد قدرت شناختی و توانایی‌ رئیس جمهوری ۸۱ ساله آمریکا برای ماندن در قدرت برای یک دوره چهار ساله دیگر افزایش داد.

بایدن در تمام دوران ریاست جمهوری اش نشانه های قابل مشاهده ای از پیری را نشان داده است.

رابرت هر بازرس ویژه آمریکایی در گزارش خود از سوء مدیریت بایدن در رابطه با اسناد محرمانه بعد از دوران معاونش در دولت باراک اوباما، از محکوم کردن بایدن خوداری کرد اما این گزارش در مشکل بایدن برای به خاطر آوردن اتفاقات از جمله سال درگذشت پسرش تاکید داشت.

از زمان مناظره انتخاباتی با ترامپ، که بایدن به طور مکرر دچار لکنت و تزلزل شد، و در برخی مواقع رفتارهای نامنسجمی را بروز دااد برخی از دموکرات‌ها از او خواستند از رقابت برای انتخاب مجدد کناره‌گیری کند.

با این حال بایدن به رغم چنین نگرانی هایی گفته است دست از رقابت بر نخواهد داشت.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

نظر شما