شناسهٔ خبر: 67661032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اربعین نماد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین استان ایلام

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، گفت: اربعین نماد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین استان ایلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سعید هژبری  شامگاه شنبه در جلسه استانی تفاهم‌نامه احداث مسکن محرومین با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، اظهار داشت: کار برای محرومین و ساخت مسکن نیازمندان هم وظیفه قانونی و هم باقیات الصالحات است و در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن، بسیج مهندسین و متخصصین و کمیته امداد منعقد شده و پیگیری خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام، ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی موثر مسئولان، نیروهای مردمی، گروه‌های جهادی، نیروهای نظامی و انتظامی به‌ویژه سپاه استان در برگزاری اربعین، افزود: اربعین نماد وحدت و همدلی بین مردم و همه مسئولین استان ایلام است و همه با لباس خادمی، فارغ از هر مسئولیتی در خدمت زائران و برگزاری اربعینی در خور شأن امام حسین (ع) و‌ محبانش هستند.

وی اربعین را دریچه توسعه استان و یک برنامه کلان با برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دانست و گفت: چهاربانده کردن مسیر مهران - دهلران - اندیمشک در قالب 6 قطعه در حال انجام است.

هژبری بیان کرد: بسیاری از نقاط حادثه‌خیز استان از جمله مسیر مهران - دهلران رفع شده و یا در حال اتمام است. سال گذشته در اربعین 15 مورد فوتی داشتیم که 13 مورد آن به خاطر خواب‌آلودگی راننده بوده است که برای حل این مشکل علاوه بر ایجاد محل اسکان و استراحت اضطراری، فرهنگ‌سازی لازم هم باید انجام شود.

وی در خصوص مشکل حمل و نقل و کمبود  اتوبوس، عنوان کرد: خرید 2 هزار اتوبوس تصویب شده و باید در اسرع وقت خریداری شوند که تعدادی خرید شده و در گمرک در انتظار ترخیص است و برای حمل و نقل زائران به ویژه در پیک برگشت نیاز مبرم به به‌کارگیری این تعداد اتوبوس هستیم.

به گزارش تسنیم، به موجب تفاهم‌نامه یاد شده، هزینه‌های مربوط به خدمات سازمان نظام مهندسی محرومین و مددجویانی که توسط نهادهای حمایتی معرفی شوند، رایگان است. 

این طرح مشمول ساختمان‌های ویلایی تا زیربنای 300 متر مربع و در آپارتمان‌ها تا 100 متر مربع به‌ازای هر خانواده می‌شود.

ضمنا در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر در ساخت مسکن، انجام آزمایشگاه ژئوتکنیک تا دو طبقه و پیلوت بر اساس اطلاعات پهنه‌بندی و مجاورین انجام می‌شود و در سه طبقه و پیلوت فقط یک گمانه محاسبه می‌شود. 

انتهای پیام/180/

نظر شما