شناسهٔ خبر: 67660963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون عمرانی استانداری:

اربعین دریچه توسعه ایلام است

رضا پاکزاد

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: اربعین نماد وحدت و همدلی بین مردم و همه مسئولین استان ایلام است و ما آماده برگزاری این نهضت بزرگ در استان هستیم.

صاحب‌خبر -

«سعید هژبری» امروز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳، در جلسه استانی تفاهم نامه احداث مسکن محرومان با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام و سایر مدیران عنوان کرد: کار برای محرومین و ساخت مسکن نیازمندان هم وظیفه قانونی و هم باقیات الصالحات است و در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن، بسیج مهندسین و متخصصین و کمیته امداد منعقد شده و پیگیری خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی موثر مسئولان، نیروهای مردمی، گروههای جهادی، نیروهای نظامی و انتظامی بویژه سپاه استان در برگزاری اربعین افزود: اربعین نماد وحدت و همدلی بین مردم و همه مسئولین استان ایلام است و همه با لباس خادمی فارغ از هر مسئولیتی در خدمت زائران و برگزاری اربعینی در خور شأن امام حسین (ع) و محبانش هستند.

معاون عمرانی استاندار ایلام اربعین را دریچه توسعه استان و یک برنامه کلان با برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دانست و گفت: چهاربانده کردن مسیر مهران دهلران  اندیمشک در قالب ۶ قطعه در حال انجام است.

هژبری افزود: بسیاری از نقاط حادثه‌خیز استان از جمله مسیر مهران دهلران رفع شده و یا در حال اتمام هستند و سال گذشته در اربعین ۱۵ مورد فوتی داشتیم که ۱۳ مورد آن به خاطر خواب‌آلودگی راننده بوده است که برای حل این مشکل علاوه بر ایجاد محل اسکان و استراحت اضطراری، فرهنگ‌سازی لازم هم باید انجام شود.

وی در خصوص مشکل حمل و نقل و اتوبوس عنوان کرد: خرید ۲ هزار اتوبوس تصویب شده و بایستی در اسرع وقت خریداری شوند که تعدادی خرید شده و در گمرک منتظر ترخیص هستند و برای حمل و نقل زایرین خصوصا در پیک برگشت نیاز مبرم به بکارگیری این تعداد اتوبوس هستیم.

به موجب تفاهم‌نامه یادشده، هزینه‌های مربوط به خدمات سازمان نظام مهندسی محرومان و مددجویانی که توسط نهادهای حمایتی معرفی شوند، رایگان منظور می‌شود.

این طرح مشمول ساختمانهای ویلایی تا زیربنای ۳۰۰ متر مربع و در آپارتمان‌ها تا ۱۰۰ متر مربع به ازای هر خانواده می‌شود.

به منظور کمک به اقشار آسیب‌پذیر در ساخت مسکن، انجام آزمایشگاه ژئوتکنیک تا دو طبقه و پیلوت بر اساس اطلاعات پهنه‌بندی و مجاوران انجام می‌شود و در سه طبقه و پیلوت فقط یک گمانه محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما