شناسهٔ خبر: 67660986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انجام توافقات لازم برای ایجاد بزرگترین کارخانه مس کشور در چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به دلیل موقعیت مناسب جهت صادرات محصولات پتروشیمی به یک قطب پتروشیمی تبدیل شده و توافقات لازم برای ایجاد بزرگترین کارخانه مس کشور در چابهار نیز انجام شده است.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی امروز یکشنبه در جریان بازدید از اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اظهار کرد: حوزه تجارت حوزه تاثیرگذاری است، به خصوص مبادلات مرزی که بایستی تسریع و تسهیل لازم در این امور انجام شود.

کرمی به ارتباط مستمر با مسئولان کشورهای همسایه و کشورهایی که با آنان مبادلات مرزی داریم، تاکید کرد.

وی به محدودیت پذیرش زوار پاکستانی توسط کشور عراق اشاره کرد و افزود: توافقات صورت گرفته با کشور پاکستان در زمینه روابط گردشگری باید برنامه‌ریزی‌ دقیق انجام شود و کارها نیز تسریع یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با ایجاد شهر لجستیک، ترددهای لازم بین کشورها برای تجارت باید به صورت مداوم انجام شود.

 کرمی تصریح کرد: پیشنهاد لازم برای تشکیل کمیسیون مشترک مرزی توسط مسئولین استان های مرزی دو کشور ارائه شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه و آموزش و پرورش در حوزه‌های تجارت، صنعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: طرح‌هایی در زمینه خودکفایی دانشگاه‌ها و ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه به دولت ارائه شده است.

استاندار اذعان کرد: مراکز تولیدی و کارخانه‌ها باید ارتباط مستقیم با مراکز علمی داشته باشند وگرنه مراکز تولیدی در زمینه تولید و نوآوری در تولیدات دچار مشکل خواهند شد.

کرمی با اشاره به درصد مقبولیت رشته‌های دبیرستانی در سطح استان گفت: فقط  ۵ درصد از دانش آموزان در رشته‌های ریاضی و ۴۶ درصد در رشته انسانی در حال تحصیل هستند.

وی بیان کرد: برای فعالیت کارخانه‌های تولیدی نیازمند نیروی متخصص هستیم.

استاندار تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم در سطح دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در زمینه تربیت نیروهای ماهر و پرورش نیروی های متخصص انجام شده است.

کرمی به هدایت گروه‌های جهادی در راستای پرورش نیروی متخصص اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای پیگیر این مسئله نیز هستند.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش نیز برای آموزش‌های علمی، کار گروهی، شناخت محیط اطراف، آشنایی با روش پژوهش محوری، ایجاد تحرک فکری و کسب علم برنامه ریزی شده است.

استاندار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل اتاق جوانان در اتاق بازرگانی استان یک اقدام بی نظیر و خوبی است.

وی گفت:  اتاق بازرگانی نیز باید در زمینه تجارت هم توسعه و  هم تسریع در کار داشته باشد.

 کرمی با اشاره به اهمیت تلاش و کار بیان داشت: با فعالیت خوب وزارت امور خارجه و ارتباط با کشورهای همسایه، آفریقایی و عربی اهداف تجاری استان در زمینه بازرگانی برنامه‌ریزی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه اکنون گسترش ارتباط تجاری بین کشورهای همسایه را شاهد هستیم، تاکید کرد: توسعه و پیشرفت در بخش‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و.... مهم است ولی تجارت با توجه به تاثیرگذاری در افزایش تولید و افزایش سرمایه دارای اولویت می‌باشد.

انتهای پیام

نظر شما