شناسهٔ خبر: 67659925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با پیشکسوت دفاع مقدس+ تصاویر

سرهنگ «خواست خدایی» با «ماندنی سیدی» پیشکسوت دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با «ماندنی سیدی» از فرماندهان گردان امام علی (ع) در دفاع مقدس دیدار کرد.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس در تیپ امام سجاد (ع) و لشکر ۱۹ فجر استان فارس همواره یک محور به رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داشت.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: سرداران شهید «سید عبدالحسین ولی‌پور» و «عنایت‌الله بازگیر» و همچنین «ماندنی سیدی» «علیمردان روستاد»، «عوض شهابی فر» و... فرماندهان گردان امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس هستند. 
 
دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از پیشکسوت دفاع مقدس + تصاویر
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: گردان دلاور و قهرمان امام علی (ع) به طور کامل رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد بودند و در عملیات «قدس ۳» فرماندهی آن را ماندنی سیدی که از فرماندهان اثر گذار در دوران دفاع مقدس بود، بر عهده داشت.
 
وی به عملیات «قدس ۳» در سال ۱۳۶۴ اشاره کرد و گفت: در گردان امام علی (ع) با حماسه آفرینی‌ها و تدابیری که با همکاری فرمانده گروهان‌ها و دسته‌ها صورت گرفت، در حالی مقر دشمن بعثی‌ها به تصرف درآمد که در خواب بودند و زمان برگشت نیز رزمندگان در گرمای بالای ۵۰ درجه در منطقه عملیاتی با نام محلی «برتش» با لب تشنه به شهادت رسیدند.
 
این مسئول به نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام صحنه‌ها اشاره و عنوان کرد: این استان در تمام صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در قبل و بعد از انقلاب کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است. 
 
سرهنگ خواست خدایی بیان داشت: مردم این استان هرگز در مقابل استبداد، ظلم و زور سر خم نکرده اند و همواره رتبه برتر در صحنه‌های حماسی را دارد و حضور پرشور در صحنه‌های انتخابات نیز برگ زرینی از حماسه‌های این استان می‌باشد.
 
وی ابراز داشت: در عملیات پد خندق و عملیات‌های دیگر رزمندگان استان خیلی کم در کار‌های پشتیانی فعالیت داشتند و بیشتر در کار‌های رزم مانند، خط شکن، تخریب عملیات، اطلاعات عملیات و... بودند و این گونه کمر دشمن را شکستند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به موزه دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: این موزه در موضوعات کودکان تا نوجوانان پیش بینی شده است و امید است با همکاری مسئولان به اتمام برسد چرا که با کمک این موزه، فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان انتقال داده می‌شود.
 
سرهنگ خواست خدایی با تاکید بر اینکه دو کتاب فاخر در دست اقدام است، گفت: کتاب نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم سال گذشته در همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» از پوستر آن رونمایی شد، در حال تدوین است  و به محض چاپ در کتابخانه ملی به عنوان یک سند افتخار ثبت خواهد شد.
 
وی به کتاب لُرکه اشاره کرد و ادامه داد: در عملیات‌های سخت دشمن توسط لُرکه که یک رجز خوانی حماسی است، شکست می‌خورد و کتابی تحت این عنوان در دست اجرا  است.
 
در پایان این دیدار سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد از «ماندنی سیدی» پیشکسوت دفاع مقدس و از فرمانده گردان امام علی (ع) در عملیات «قدس ۳» استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل کرد.
 
دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از پیشکسوت دفاع مقدس + تصاویر
 
انتهای پیام/

نظر شما