شناسهٔ خبر: 67659668 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اولین واکنش ترامپ به تیراندازی در سخنرانی‌اش/ از سرویس مخفی آمریکا متشکرم

ایرنا : ترامپ در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی خودش «سوشال تروث» نوشت: می‌خواهم از سرویس مخفی آمریکا و همه نیروهای مجری قانون بخاطر واکنش سریع به تیراندازی که تازه در شهر باتلر در پنسیلوانیا رخ داد، تشکر کنم.

صاحب‌خبر -

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهارنظر پس از تیراندازی در تجمع انتخاباتی‌اش در ایالت پنسیلیوانیا گفت که یک گلوله به گوش راستش اصابت کرد.

وی افزود: مهمتر از هر چیزی، می‌خواهم به خانواده فردی که در این گردهمایی انتخاباتی کشته شد، تسلیت بگویم؛ و همچنین به خانواده فرد دیگری که بشدت مجروح شده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: باورنکردنی است که چنین اتفاقی در کشور ما رخ می‌دهد. در حال حاضر، هیچ چیزی درباره ضارب که اکنون مرده است، مشخص نیست.

ترامپ خبر داد: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد. وقتی صدای وزوز و شلیک گلوله شنیدم، فورا متوجه شدیم که اتفاقی پیش آمده است و بلافاصله احساس کردم که گلوله پوستم را شکافت. خون زیادی از من رفت. بنابراین، آن موقع فهیدم که چه رخ داده است. خدا آمریکا را حفظ کند.

ترامپ شنبه به وقت محلی برای سخنرانی انتخاباتی به شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا رفت که وقوع تیراندازی سخنان وی را قطع و باعث هراس و وحشت در این تجمع شد.

مقام‌های آمریکایی گفتند که در این حادثه عامل تیراندازی و یکی از حاضرین در تجمع کشته شدند.

بنا بر اعلام مسئولان آمریکا، آنها این تیراندازی به عنوان سوءقصد به جان ترامپ بررسی می‌کند.

بسیاری از مقام‌های سابق و فعلی آمریکایی و همچنین مسئولان خارجی این تیراندازی را محکوم کردند.

نظر شما