شناسهٔ خبر: 67660479 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

سوءقصد به جان دونالد ترامپ/ ویدئو و تصاویر

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داد که صدای شلیک‌های قوی، قبل از نقش بر زمین شدن دونالد ترامپ شنیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، «دونالد ترامپ» در جریان سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفت اما جان سالم به‌در برد.

ساعات اولیه بامداد امروز «یکشنبه، ۲۴ تیر ۱۴۰۳» بود که رسانه‌های آمریکایی از سوءقصد به جان «دونالد ترامپ» در جریان سخنرانی، در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا خبر دادند.

در این‌باره، پایگاه خبری «اسکای‌نیوز عربی»، در خبری فوری، از وقوع تیراندازی شامگاه جمعه به وقت محلی در حین سخنرانی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تجمع انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا خبر داد.

به گزارش این رسانه‌ها، در پی تیراندازی در حین سخنرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به طور ناگهانی سخنرانی خود را قطع کرد و دست به سمت گوش خود برد و در همین حال مردم در اطراف او از صدای شلیک وحشت‌زده شدند.

لحظاتی بعد از این خبر، تصاویر ویدئویی و عکس‌های منتشرشده از محل حادثه حاکی از آن بود که صورت ترامپ غرق در خون شده است. اما مدتی نگذشت که مشخص شد ترامپ جراحت سطحی از ناحیه گوش پیدا کرده است.

ترور دونالد ترامپ

ترور دونالد ترامپ

تیراندازی بامداد یکشنبه در حین سخنرانی ترامپ در «باتلر» پنسیلوانیا رخ داد و ماموران «سرویس مخفی» آمریکا در حالی که از صورت او، خون سرازیر بود و با دست خود به نشانه سلامتی به سمت دوربین اشاره می‌کرد، ترامپ  را تحت حفاظت شدید و از محل خارج کردند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داد که صدای شلیک‌های قوی، قبل از نقش بر زمین شدن دونالد ترامپ شنیده شده است. اما در همین رابطه؛ «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع ویژه خبری خود تایید کرد که عامل تیراندازی نیز در تجمع انتخاباتی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، کشته شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقامات امنیتی نوشت: عامل تیراندازی در میان شرکت‌کنندگان در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ حضور نداشت و فرد ضارب با شلیک ماموران «سرویس مخفی» آمریکا از پا درآمد. در همین رابطه تصاویری منتشر شد که فرد ضارب را بر پشت بام یک ساختمان نشان می‌داد که کشته شده بود.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی تصاویری از یک شخص منتشر کردند و گفته شد که ضارب ترامپ شناسایی شده است. در همین رابطه به گفته اداره پلیس باتلر، فرد ضارب» مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. گفته می‌شود او پیش از این کار در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است».

ترور دونالد ترامپ

اما ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی از واکنش‌های داخلی در آمریکا در پی تیراندازی به دونالد ترامپ اعلام کرد که نگرانی فزاینده‌ای در نهادهای قانون‌گذار وجود دارد که این می‌تواند یک تلاش جدی برای ترور ترامپ باشد.

سی‌ان‌ان همچنین گزارش داد که پلیس محلی در نیویورک گشتی‌های خود را در اطراف برج ترامپ و مناطق دیگر در سطح شهر افزایش داده است.

این شبکه خبری افزود: «پلیس نیویورک سطح تدابیر امنیتی خود را در خیابان شماره چهلم معروف وال‌استریت و فولی اسکوآر و نیز در اطراف ساختمان شهرداری افزایش خواهد داد.»

روزنامه واشنگتن‌پست نیز به نقل از دادستان شهر باتلر از توابع ایالت پنسیلوانیا نوشت: «در جریان سوءقصد به جان ترامپ، دو نفر کشته شده‌اند و یکی از آن دو به نظر می‌رسد عامل تیراندازی است.»

دونالد ترامپ

واکنش‌ها به ترور ترامپ: بایدن دستور حمله را صادر کرده است

رسانه‌های خبری گزارش دادند که پسر دونالد ترامپ نیز در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را «تروریستی» توصیف کرد.

در واکنش به ترور نافرجام ترامپ، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی کردند که ممکن است ترور ترامپ توسط خود او طراحی شده باشد و اقدام نمایشی برای جذب رای بیشتر باشد.

استاندار ایالت پنسیلوانیا در پی سوءقصد به جان ترامپ گفت: «خشونت علیه هر حزب و رئیس سیاسی به هیچ وقت قابل قبول نیست.»

سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا در پی وقوع سوءقصد به جان دونالد ترامپ گفت: «از حادثه تیراندازی در میتینگ انتخاباتی ترامپ وحشت‌زده‌ام و اکنون احساس راحتی دارم،»

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ گفت: «این اقدام وحشتناک خشونت سیاسی در یک تجمع مبارزاتی مسالمت‌آمیز جایی در این کشور ندارد و باید به اتفاق آرا و قاطعانه محکوم شود.»

مایک کولینز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی در شبکه ایکس با نکوهش جو بایدن در جریان تیراندازی به ترامپ گفت: «جو بایدن دستور حمله را صادر کرده است.»

«باراک اوباما» در واکنش به ترور نافرجام «دونالد ترامپ» در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «به رغم اینکه کماکان ما تا این لحظه نمی‌دانیم واقعاً چه اتفاقی دقیقاً افتاده، اما بایستی همه ما اکنون خشنود باشیم که به ترامپ آسیبی جدی وارد نشده است.»

اسکورت دونالد ترامپ در راه بیمارستان پس از ترور نافرجام

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با صورت خونی از این حمله، جان سالم به‌در برد و با اسکورت، به سوی بیمارستان رفت.

منبع: مهر

نظر شما