شناسهٔ خبر: 67659555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۲۴ تیر ۱۴۰۳؛ از ترور ناموفق ترامپ تا جنجال و درگیری در یک مراسم عزاداری پس از «یزیدی» خواندنِ پزشکیان توسط سخنران

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آمریکا: بیش از دو ماه است که با ایران مذاکره یا تبادل پیامی نداشتیم
در پی اظهارات سرپرست وزارت خارجه ایران مبنی بر ادامه مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا، وزارت خارجه آمریکا به بی‌بی‌سی گفته است که واشنگتن بیش از دو ماه است که با مقامات ایران نه مذاکره کرده و نه پیامی بین دو کشور رد و بدل شده است. 

سعید جلیلی: رهبری فرمودند «یک دلیلی که مشارکت بیشتر شد همین حضور شما عزیزان بود»
سعید جلیلی گفت: بنده بعد از انتخابات این توفیق را پیدا کردم خدمت رهبر انقلاب رسیدم. همه ما افتخارمان و آرزویمان این است که اگر کاری می کنیم رضایت ایشان را همراه داشته باشد چون ما اعتقاد داریم که رضایت رهبر انقلاب رضایت امام زمان(عج) است. ایشان فرمودند «من خیلی راضی هستم از این حرکتی که در این جهاد تبیین صورت گرفت.» خب این کار، کار شماها بود. نشان دادید این راه متوقف نشده و این راه ادامه دارد و کسانی آن را دنبال می کنند ولی هنوز به آن نقطه پایان نرسیده است. رهبرانقلاب در بحث مشارکت حداکثری فرمودند «یک دلیلی که مشارکت بیشتر شد همین حضور شما عزیزان بود که این فضا را ایجاد کرد.» 

مخالفت جلیلی با کرسنت با وجود پیش بینی جریمه ۸۵۰ میلیون دلاری
خاقانی مدیرکل پیشین وزارت نفت گفت: دلیل مخالفت جلیلی با کرسنت ریشه در کینه شخصی اش با مهندس زنگنه دارد و به همین راحتی خسارتی سهمگین به منافع ملی تحمیل کرده است. وی توضیح داد: احمدی نژاد در ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ نامه‌ای با این مضمون به سعید جلیلی نوشت که پرونده کرسنت را خودش حل کند تا به دادگاه نرود. اما سعید جلیلی در پاسخ می‌گوید، این قرارداد به هیچ وجه نباید اجرا شود و اگر هم پرونده دادگاهی شود، به میزان ۸۵۰ میلیون دلار جریمه می‌شویم. دلیل مخالفت جلیلی با کرسنت ریشه در کینه شخصی اش با مهندس زنگنه دارد و به همین راحتی خسارتی سهمگین به منافع ملی تحمیل کرده است.

افزایش ۱۱ درصدی مصرف بنزین به دلیل تغییر ساعات اداری
معاون وزیر نفت درباره مصوبه هیات وزیران برای تغییر ساعات اداری به‌منظور مدیریت بهینه مصرف برق، اظهار داشت: تغییر ساعات اداری تاثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته است، به‌طوری که در ساعات ابتدایی صبح اغلب مردم با اتومبیل‌های شخصی به سر کار می‌روند، در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت ۱۳ است با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد می‌کنند و این مساله موجب شده ۱.۵ میلیون لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود. 

زمانبندی یارانه نقدی تیرماه
طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم، بیست و پنجم هر ماه تعیین شده است. طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم، بیست و پنجم هر ماه تعیین شده است.خانواری که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار می‌گیرند، مبلغ یارانه نقدی سی‌ام هر ماه به دست‌شان می‌رسد.جدولی که توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس عموم قرار گرفته، نشان می‌دهد که یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم، بیست و پنجم هر ماه به حساب آنها واریز می‌شود. مبلغ یارانه نقدی این گروه از خانوار، ۴۰۰ هزار تومان است.

پیام پزشکیان به جهان
رئیس جمهوری منتخب مردم با انتشار مقاله‌ای در روزنامه تهران‌تایمز با عنوان «پیام من به جهان جدید»، رویکرد خود را به روابط با کشورهای منطقه، آفریقا، چین، روسیه، اروپا و آمریکا تشریح کرد. او در این مقاله با بیان اینکه از کاهش تنش‌ها استقبال می‌کنیم تاکید کرد آماده انجام گفتگوهای سازنده با کشورهای اروپایی هستیم و آمریکا را فرامی‌خوانم تا سیاست جدیدی اتخاذ کند. او تاکید کرد: قصد داریم با ایجاد تعادل در روابط با همهٔ کشورها، سیاستی فرصت‌گرا را پیگیری کنیم. او همچنین گفت که اتهامات یهودی‌ستیزی علیه ایران به دلیل موضع اصولی‌اش در مسئله فلسطین، کاملاً غلط است.

دستگیری طراح عملیات تروریستی کرمان
وزارت اطلاعات از دستیابی و انتقال یکی از عناصر اصلی طراح و هادی عملیات تروریستی کرمان به نام «عبدالله کویته» به داخل کشور بود. 

جنجال و درگیری در یک مراسم عزاداری پس از «یزیدی» خواندنِ پزشکیان توسط سخنران
در مراسم عزاداری که شب گذشته در مسجد امام جعفر صادق شهر محمدیه برگزار شده بود یک طلبه با توهین به رئیس جمهور منتخب و رای دهندگان به او زمینه ایجاد درگیری را در حاشیه این مراسم بوجود آورد. این روحانی پشت میکروفن پزشکیان را «یزیدی» و رای دهندگان را فریب خوردگان «دستگاه معاویه» خواند که این اظهارات اعتراض مردم را به دنبال داشت طوریکه سخنران را مجبور به اتمام سخنرانی و ترک مجلس کرد. در پایان مراسم و هنگام خروج عزاداران حسینی از مسجد، یک طلبه دیگر به همراه چند نفر همراه، جلوی مسجد به عزاداران حسینی حمله و قصد ایجاد درگیری را داشتند، این گروه نیز پس از واکنش تند جوانان و بانوان و جمعی از مردم ، قبل از رسیدن مامورین انتظامی از صحنه متواری شدند.

پلیس: خانم نیمه برهنه به خانواده‌اش تحویل داده شد
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به انتشار ویدیو و تصویرِ خانمی در حوالیِ چهارراه جهان کودک واکنش نشان داد و اعلام کرد: در پیِ تماس با مرکز فوریت‌هایِ پلیس(۱۱۰) مبنی بر حضورِ خانمی بصورت نامتعارف و نیمه برهنه در حوالیِ چهارراه جهان کودک، عوامل انتظامی به محل اعزام و ایشان را مشاهده که به مقرِ پلیس منتقل و به خانواده تحویل داده شد. در بررسی‌هایِ تکمیلی و تاییدِ خانواده مشخص گردید که فرد ذکر شده دارایِ اختلالاتِ روانی بوده است.

قوه قضائیه: تتلو آهنگ جدیدی بیرون نداده
محمد فراهانی، سردبیر «میزان» خبرگزاری قوه قضائیه، در واکنش به درج اخباری مبنی بر انتشار اثر جدید تتلو»، در حساب خود در شبکه ایکس، نوشت: «کاری که با عنوان آهنگ جدید امیر تتلو در حال انتشار است، نسخه به‌روز شده یک اثر قدیمی است. تتلو در زندان است و آهنگ جدیدی بیرون نداده.» 

زنگنه: اظهارات جلیلی⁩ هیچ پاسخ روشنی به قصور خود در پرونده کرسنت نمی‌داد
بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت درباره اظهارات جلیلی در یک ویدیو در خصوص پرونده «کرسنت» شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «فیلم اظهارات اخیر آقای جلیلی⁩ درباره کرسنت متاسفانه تکرار مکررات بود و هیچ پاسخ روشنی به شبهات مطرح درباره تقصیر یا قصور ایشان در پرونده نمی‌داد. اصرار من به مناظره با ایشان بیش از آن که به قصد مقابله با اجحاف و ظلمی باشد که در حق من و برخی از همکاران طی این سال‌ها روا داشته شد. برای آگاهی افکار عمومی⁩ و دفاع از حقوق مردم مظلوم ایران است که منافع آن‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت قربانی ندانم کاری و لجاجت جماعتی شد که توهم خود بزرگ‌بینی دارند.‏با این هدف، دعوت من از آقای جلیلی برای مناظره⁩ به قوت خود باقیست. اگر با استناد به ۱۴ میلیون رای بتوان از مناظره روی گرداند به طریق اولی برای آن ۱۷+۳۲ میلیون نفر دیگر باید تن به مناظره داد. آن را که حساب پاک⁩ است از مناظره چه باک است؟»

بازگشت دلار به کانال ۵۷ هزار تومان
قیمت دلار در معاملات نخست صبح دیروز در بازار تهران دلار به کانال ۵۷ هزار تومان بازگشته است. قیمت دلار قبل از انتخاب پزشکیان، بیش از ۶۲ هزار تومان بود اما بعد از انتخاب او به عنوان رییس جمهور روند کاهشی به خود گرفته است.

پزشکیان: به پیر و پیغمبر، من مثل شما هستم
پزشکیان در دیدار با نمایندگان ادوار و دوره دوازدهم مجلس گفت: من بار‌ها گفته ام هیچ برتری نسبت به هیچ کدام از شما در خود نمیبینم. وقتی با من جوری برخورد می‌کنند که انگار کسی شده ام از خودم می‌ترسم. وی افزود: به پیر و پیغمبر من مث شما هستم؛ همان آدمم؛ هیچ اتفاقی نیفتاده است. همان آدمی که در مجلس با شما راه می‌رفتم، دست می‌دادیم و شوخی میکردیم. 

ترور ناموفق ترامپ
دونالد ترامپ حین سخنرانی انتخاباتی خود هدف شلیک گلوله قرار گرفت؛ اما تیر به گوش او اصابت کرد و آسیب جدی به وی وارد نشد. ترامپ در جمع طرفدارانش در باتلر پنسیلوانیا سخنرانی می‌کرد. فرد تیرانداز و یکی از حاضران در تجمع کشته شدند. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما