شناسهٔ خبر: 67659053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

لوکاشنکو: اکنون هیچ مشکلی با اوکراینی‌ها نداریم

رئیس جمهور بلاروس دستور عقب‌نشینی نیروهای بلاروس از مرز همسایه خود را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، لوکاشنکو شنبه در دیدار از محل ماموریت نظامیان بلاروس در جنوب کشور اظهار کرد: پس از برخی از کارهایی که انجام دادیم، اوکراینی‌ها نیروهای مسلح خود را از مرزهای ما عقب کشیدند. اکنون هیچ مشکلی با اوکراینی‌ها نداریم و امیدوارم که نداشته باشیم.

رئیس جمهوری بلاروس با اشاره به تجمع نیروهای اوکراینی در جوار مرز بلاروس، هشدار داد: وقوع درگیری‌های مرزی میان بلاروس و اوکراین، به ویژه با در نظر گرفتن وضعیت نامناسب ارتش این کشور در میدان جنگ با روسیه، به نفع هیچ یک از طرفین تمام نخواهد شد.

خبرگزاری بلتای بلاروس نیز گزارش داد که لوکاشنکو دستور داد نیروهای این کشور از مرز مشترک با اوکراین عقب‌نشینی کرده و به پایگاه‌های خود بازگردند.

در همین حال، لوکاشنکو اعلام کرد که قصد دارد به زودی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و در خصوص اقدامات بعدی درباره اوکراین گفت‌وگو کند. هنوز زمان این دیدار مشخص نشده است اما دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که در زمان مقتضی تاریخ این دیدار اعلام خواهد شد.

بلاروس پیشتر اعلام کرده بود که در واکنش به تحرکات غرب و استقرار نیروهای ناتو در مرز این کشور نیروهای خود را در مرز مشترک با اوکراین مستقر می‌کند.

لوکاشنکو اول اسفند ماه ۱۴۰۲ گفته بود که حدود ۳۲ هزار نیروی ناتو و بیش از یک هزار دستگاه خودروی زرهی و ۲۳۵ فروند هواپیما و بالگرد در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس مستقر شده‌اند.

در پی آغاز جنگ در اوکراین، روسیه تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را بلاروس مستقر کرد. رئیس جمهور بلاروس ششم اردیبهشت اعلام کرد که ده‌ها سلاح هسته‌ای تاکتیکی روسیه در کشورش مستقر شده‌اند.

نظر شما