شناسهٔ خبر: 67658938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

امام جمعه اصفهان: بی حجابی، بدحجابی و سگ گردانی مفاسد اجتماعی هستند؛ برخورد با آنها ضروری است

عضو خبرگان رهبری گفت: بچه ها را حتی با وجود شلوغ کردن در مسجد با محبت راه دهید و ائمه جماعات باید به روز باشند و با جوانان گفت و گو کنند و فقرای محله را شناسایی و کمک کنند، باید به مردم کمک رسانی مادی و معنوی شود، چرا که مسجد تا روز قیامت، سنگر دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مسئول و اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان مبنای برخورد با گناه و جرم را انجام علنی آن در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر انسان به طور علنی خلافی را مشاهده کرد باید جلوی آن را بگیرد.

بنا بر روایت حوزه‌نیوز، عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دلیل آن که دهه اول محرم را دهه امر به معروف و نهی از منکر قرار داده اند به دلیل فرمایش امام حسین(ع) است که فرمودند " انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر "و مهم ترین امر به معروف و نهی از منکر حضرت این بود که به انسان ها این پیام را رساند که نمی شود فردی همانند یزید حکومت کند.

وی افزود: علاوه بر این سیدالشهدا(ع) به ما نشان داد که اگر جمعی منحرف هستند و می خواهند اسلام را از بین ببرند باید تا پای جان مقابل آنها ایستاد و ما که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار می کنیم طالب اصلاح هستیم.

امام جمعه اصفهان برخورد با مفاسد اجتماعی مانند بی حجابی، بدحجابی و سگ گردانی را که سبب افزایش فساد در جامعه اسلامی است امری ضروری بیان کرد و گفت: خداوند انسان را همانند حیوان قرار نداده، بلکه انسان موجودی متفکر است و باید فکر کند و راه درست را انتخاب کند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین کار احیاء مساجد است و امام جماعت نباید در مسجد تنها به خواندن نماز اکتفا کند، بلکه باید نماز و احکام به نوجوانان و جوانان آموزش بدهد.

وی اضافه کرد: بچه ها را حتی با وجود شلوغ کردن در مسجد با محبت راه دهید و ائمه جماعات باید به روز باشند و با جوانان گفت و گو کنند و فقرای محله را شناسایی و کمک کنند، باید به مردم کمک رسانی مادی و معنوی شود، چرا که مسجد تا روز قیامت، سنگر دینی است.

2929

نظر شما