شناسهٔ خبر: 67658514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دعوا بر سر نخواستن نتانیاهو بالا گرفت

یک رسانه عبری‌زبان گفتگوی‌های داخلی گروه‌های واتس‌اَپی لیکود علیه نتانیاهو را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری وای‌نت امروز شنبه گفتگوی یک گروه داخلی لیکود را فاش کرد: نتانیاهو جنگ را باخته است، چرا کسی نتانیاهو را به خانه‌اش راهنمایی نمی‌کند؟

به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان، فعالان حزب لیکود در گفتگوهای خود در گروه‌های واتس‌اَپی انتقادات شدیدی را به عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پیشبرد جنگ دارند و یکی از اعضای این گروه نوشت؛ "جنگ به پایان رسیده است، چرا او را به‌سرعت به خانه نمی‌برید؟"، دیگری هم نوشت؛ "او کنترل اوضاع را از دست داده است در حالی که برخی دیگر هشدار می‌دهند نباید اجازه برگزاری انتخابات را در زمان حاضر داد، چون باید اول جنگ به پایان برسد و لیکود ابتدا اقدام به بازسازی خود کند".

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: برخی از اعضا و فعالان مرکزی لیکود و هواداران این حزب اخیراً رویکردی غیرعادی را در رابطه با کارآمدی بنیامین نتانیاهو از خود بروز دادند، اکثر گروه‌های واتس‌اَپی وابسته به بخش‌های مختلف حزب به هواداری از نتانیاهو می‌پردازند اما در برخی از این گروه‌ها شاهد افزایش انتفادات نسبت به عملکرد نتانیاهو نسبت به جنگ هستیم.

برخی از کاربران هم مسئله خروج نتانیاهو از قدرت را در این گروه‌ها پیش می‌کشند.

وای‌نت تأکید کرد: این یک گفتگوی خصوصی و ساده نیست بلکه گفتمانی است که داخل گروه‌های لیکودی در حال رد و بدل شدن است، صبح امروز شنبه یکی از اعضای مرکز لیکود نوشت؛ "جنگ به پایان رسید، بانک وقت و زمان هم به پایان رسیده است، گروگان‌ها هم در حال مرگ هستند، شمال (فلسطین اشغالی) متلاشی و ویران است، جنوب هم در آتش می‌سوزد و مرگش اعلام شده است، چرا او را به‌سرعت به خانه‌اش نمی‌فرستید؟ اگر این کار را نکنید او مردم را به نیستی خواهد فرستاد، و به‌زودی هم به‌دلیل او لیکود ضربه‌ای را متحمل خواهد شد که تا کنون سابقه نداشته است، چون جامعه از دست او خسته شده است".

یکی دیگر هم در این گروه‌ها نوشت؛ "بیبی، چرا دست از سر ما برنمی‌داری؟ به ما هم حق حیات بدهید، برای تحقق این امر دعا می‌کنیم، وقت آن فرا رسیده است که بدون ترس به این مسئله بپردازیم".

دیگری هم در واکنش به این سخن گفت؛ "باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم که پر کردن شکاف شکل‌گرفته در جامعه اسرائیل چند سال زمان نیاز دارد، این شکاف بین جامعه و ساختار حاکم و به‌ویژه لیکود شکل گرفته است، زیرا این دو به ابزاری برای خدمت به نتانیاهو تبدیل شده‌اند".

این رسانه عبری‌زبان همچنین به‌نقل از یکی دیگر از اعضای لیکود نوشت: "با کمال تأسف و تألم، نتانیاهو بدجوری خود را گرفتار کرده است، او کنترل اوضاع را از دست می‌دهد و راه را هم گم کرده است، باید کشتی و این سرزمین را نجات دهیم و به قدرت‌های جدیدی اجازه دهیم تا شرایط را التیام ببخشند و خرابی‌ها را بازسازی کنند".

برخی دیگر از اعضای لیکود هم با وجود آنکه خواهان خروج نتانیاهو از قدرت هستند اما تأکید می‌کنند؛ "برای حفظ بقای‌مان نباید انتخابات در دوره جنگ انجام شود، با پایان جنگ شرایط وارد دوره انتخابات می‌شود اما اگر لیکود به‌دنبال ادامه بقا باشد، باید دست به بازسازی خود بزند".

انتهای پیام/+

نظر شما