شناسهٔ خبر: 67657861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بزرگترین تعزیه میدانی کشور پنجشنبه در صحرارود فسا برگزار می‌شود

بزرگترین تعزیه میدانی کشور روز پتجشنبه ۱۲ محرم در صحرارود فسا برگزار خواهد شد. بزرگترین تعزیه میدانی کشور روز پتجشنبه ۱۲ محرم در صحرارود فسا برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حمید حیدری در نشست خبری گفت: تعزیه میدانی شهرستان فسا سابقه 22 ساله دارد اما سابقه قدیمی تعزیه‌خوانی به روستای صحرارود فسا برمی‌گردد که در سال‌های اخیر تغزیه سنتی را در قالب تعزیه جدید به صورت میدانی ارائه کردند.
وی ادامه داد: این تعزیه هر سال با موضوعات مختلف برگزار می‌شود که موضوع برنامه امسال اشجع‌الناس است. در حادثه کربلا حضرت عباس(ع) شجاع‌ترین مرد میدان در کنار امام حسین(ع) جنگیدند و امروز افرادی هستند که با کشتارهای فجیع، مردم مظلوم غزه و مردم مسلمان را هدف قرار داده‌اند. اشجع‌الناس امروز فرزندان و رزمندگان شجاع غزه هستند.
حیدری افزود: بزرگترین تعزیه میدانی کشور به نام استان فارس است و افتخاری برای ما محسوب می‌شود که 28 تیرماه برابر با 12 محرم از ساعت 16 این تعزیه میدانی را به نمایش بگذاریم.
 حیدری، بیان کرد: امسال شمار بازیگران تعزیه میدانی صحرا رود از یکهزار نفر فراتر رفته و ۲۰۰ الی 300 نفر از ورزشکاران باستانی‌کار فارس و مرشد کرمانی برگزیده کشور نیز در صحنه‌ای از آن ایفای نقش می‌کنند.
حیدری، اضافه کرد: حدود ۵۰۰ نفر، از جمله بانوان صحرارودی نیز پشت صحنه این تعزیه برای دوخت لباس و تعمیر وسایل فعالیت دارند.
به گفته حیدری بازیگران و عوامل تمرین صحنه‌ای خود را از ۶ ماه پیش آغاز کرده اند و آماده برپایی بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرا رود فسا هستند.
عضو هیات امنای تعزیه صحرا رود فسا گفت: ۱۵ هکتار پارکینگ برای خودرو تماشاچیان این تعزیه در نظر گرفته شده و در این زمینه برای پذیرایی از مخاطبان مشکلی وجود ندارد.


تهیه کننده تعزیه صحرارود درباره محتوای تعزیه امسال صحرا رود گفت: برای تهیه محتوای این تعزیه، از استادان فن از جمله استادان دانشگاه و متخصصان ادبیات و علوم دینی استفاده شده تا بدون کمترین غلو و بی هیچ تحریفی اجرا شود.
مجتبی دستان، ادامه داد: امسال عنوان تعزیه صحرارود اشجع الناس در نظر گرفته شد و قرار است در حین آن یک درس هم برای دنیای امروز بدهیم.
تهیه کننده تعزیه میدانی صحرا رود اظهار کرد: اکنون قلب دنیای اسلام از ظلم‌های صهیونیسم و آمریکا آزرده است؛ آیا نباید با استفاده از تعزیه که اکنون پایه و اساس است، این حرف را بیان کرد؟
دستان افزود: امروز اشجع الناس کسانی هستند که از مسلمانان مظلوم فلسطین و لبنان حمایت می‌کنند.

 

نظر شما