شناسهٔ خبر: 67657641 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نجات ۷۰ نفر از حریق ساختمان اداری خیابان ولیعصر

مبینا آقاخانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از حریق یک ساختمان اداری در خیابان ولیعصر و نجات ۷۰ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید جلال ملکی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حادثه امروز در خیابان ولیعصر تهران گفت: ساعت ۱۴:۳۴ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری به آدرس خیابان ولیعصر خیابان دمشق به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله ۵ ایستگاه اتش نشانی به همراه خودروهای تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.همچنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی و مدیران ارشد عملیات نیز در محل حادثه حضور پیدا کردند. 

وی افزود: آتش نشانان در چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند در یک ساختمان اداری با ۱۳ طبقه روی زمین و ۵ طبقه منفی، در طبقه منفی پنج که موتورخانه بوده است و در این محل اقلام دیگری مانند یک مخزن بزرگ هزار لیتری گازوئیل و یک مخزن بزرگ تر نگه داری میشده است؛ مخزن هزارلیتری شعله ور شده بود و کل ساختمان را دود غلیظی دربرگرفته بود. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: گروهی از آتش نشانان توانستند به موقع وارد طبقه منفی پنج شده و از گسترش آتش به مخزن بزرگ تر جلوگیری کرده و آتش را مهار کنند. 

ملکی گفت: همچنین گروه دیگر از آتش نشانان به کمک ساکنان ساختمان رفتند و ۷ نفر که در کابین های آسانسور گرفتار شده بودند را آزاد کردند. همچنین عده ای از افراد را سریعا خارج کرده و عده ای را پشت درب های بسته طبقات بالایی ساختمان در محل های ایمن نگه داشتند تا پس از اطفای حریق این افراد را نیز نجات دهند که در مجموع ۷۰ نفر از این ساختمان توسط آتش نشانان به سلامت از ساختمان خارج شدند و این حادثه خوشبختانه هیچ مصدومی نداشت و عملیات ساعت ۱۶:۳۰ به اتمام رسید. 

وی افزود: ما همیشه توصیه می کنیم که موتورخانه ها خارج از ساختمان باشند و مخازن نیز در جایی از زمین دفن شده باشند و روی زمین نباشند اما متاسفانه در ساختمان های قدیمی این نکات رعایت نمی شود و در واقع موتورخانه ها نباید کنار مخازن باشند. همچنین از شهروندان درخواست میکنیم در چنین شرایطی به حرف فرماندهان اتش نشانی گوش کرده و هرگز از آسانسور استفاده نکنند و برای خروج از ساختمان یا داخل ماندن به اتش نشانی اعتماد کنند.

انتهای پیام

نظر شما