شناسهٔ خبر: 67656670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نجات جان ۷۰ نفر در پی حریق در یک ساختمان اداری در میدان ولیعصر تهران+ فیلم

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از نجات جان ۷۰ نفر از کارمندان در پی حریق در یک ساختمان اداری ۱۳ طبقه در خیابان ولیعصر خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۴:۳۴ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری در خیابان ولیعصر خیابان دمشق به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. 

وی با بیان اینکه بلافاصله ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و مدیران ارشد عملیاتی نیز در محل حادثه حاضر شدند. در محل حادثه مشاهده شد که در یک ساختمان اداری که ۱۳ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیر زمین داشت. در طبقه منفی ۵ که موتورخانه ساختمان بود در بخشی به وسعت ۲۰۰ متر بغیر از موتورخانه وسایل دیگری نیز از جمله دو مخزن دراین محوطه قرار داشت که یکی از مخازن مخزن هزار لیتری گازوئیل بوده و مخزن دیگر نیز بزرگتر از این مخزن بود. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آتش قسمتی از موتورخانه را فراگرفته و به وسایلی که در کنار آن قرارداشت سرایت کرده بود. مخزن هزار لیتری گازوئیل نیز شعله‌ور شده بود و در حال سرایت به مخزن بزرگتر بود. دود بسیار زیادی طبقات منفی و بالایی را در برگرفته بود و همه کارمندانی که در این زمان در محل بودند هنوز در واحدها مانده بودند. با هماهنگی آتش نشانان کارمندانی که در طبقات بالایی بودند به پشت بام هدایت شده و سایر کارمندان با هماهنگی آتش نشانان در واحدهای خودشان ماندند. ۷ نفر نیز در داخل کابین‌ها حضور داشتند و با کمک آتش نشانان به سرعت در کابین‌های آسانسور باز شده و این افراد خارج شدند. 

ملکی تصریح کرد: گروه دیگری از آتش نشانان به سرعت به طبقات زیرین رفته و در حالی که دود و حرارت تمام بخش‌های زیرین را در برگرفته بود به سرعت عملیات را آغاز کرده و آتش را تحت کنترل خود دربیاورند. در نهایت ۷۰ نفر از کارمندان این ساختمان به کمک آتش نشانان به محل امن منتقل شدند.

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما