شناسهٔ خبر: 67658800 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و سوم تیر؛

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وسوم تیر به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان،اعلام محدودیت‌های ترافیکی،کالاهای سلامت محور مشمول ارز ترجیحی،شیوع بیماری‌های ناشی از پشه آئدس،رشد آمار اهدای خون،غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم،سرمایه پنج برابری صندوق حمایت از اشتغال معلولان،تخصیص ۴هزار میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان،ضرورت همکاری منطقه‌ای برای حل توفان‌های شن وغبار پرداخته است.

صاحب‌خبر -

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۹۵ درصد مردم جذام نمی‌گیرند/ارائه خدمات تشخیصی و درمانی رایگان در شبکه بهداشت

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: برخلاف باور عمومی مردم، ۹۰ تا ۹۵ درصد آحاد بشر هرگز جذام نمی‌گیرند، به عبارت دیگر اغلب انسان‌ها نسبت به جذام ایمنی ذاتی دارند، به این معنا که حتی اگر میکروب این بیماری وارد بدن آنها شود، قادر به ایجاد بیماری نخواهد بود.

در اطلاعیه این معاونت آمده است: مخزن بیماری جذام، انسان است و با توجه به این که درمان بیماری قطعی، در دسترس و رایگان است و از سوی دیگر تنها در داخل سلول‌های زنده بدن میزبان، این بیماری قدرت حیات و تکثیر دارد و با خروج از بدن، از بین می‌رود؛ این بیماری از کم سرایت‌ترین بیماری‌های عفونی است و خطر جدی محسوب نمی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

سلاجقه: آماده همکاری برای اجرای کمربند سبز در مسیر کربلا هستیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آماده همکاری برای اجرای کمربند سبز مسیر کربلا و ساماندهی پساب و پسماندهای مسیر پیاده‌روی اربعین هستیم.

علی سلاجقه در دیدار با نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در ایران افزود: ما اعتقاد داریم که مردم دو کشور ایران و عراق، مردم واحد با مشترکات بسیاری هستند و لذا هرچه‌قدر دو کشور به یکدیگر نزدیک شوند، اتفاقات بهتری برای هر دو کشور خواهد افتاد.

وی اظهارداشت: همکاری با عراق در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و... جزو راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در همه دولت‌ها دنبال می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ثبت ۲۲ هزار و ۷۲۶ ماموریت اورژانس در هفته گذشته/برقراری بیش از ۳ هزار مزاحمت تلفنی

رئیس اورژانس استان تهران از ثبت ۲۲ هزار و ۷۲۶ ماموریت اورژانس این استان در طول هفته گذشته خبر داد و گفت: در این ماموریت‌ها ۶ هزار و ۵۱۷ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۶ هزار و ۲۰۹ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس بهره‌مند شدند.

محمد اسماعیل توکلی با بیان این خبر، اظهار داشت: در طول هفته گذشته ۶۵ هزار و ۴۲۶ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شد که متاسفانه سه هزار و ۲۶۸ تماس، مزاحم بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

واریز ۷۴۵ میلیارد تومان سود به حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان

صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز بیش از ۷ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال معادل ۷۴۵ میلیارد تومان سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به حساب معلمان بازنشسته عضو صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ صندوق، ۳۵ هزار میلیارد ریال سود از سوی هیات امنا مصوب شد که در بین فرهنگیان عضو صندوق تسهیم شود؛ این رقم نسبت به دوره مشابه قبل ۱۲۰ درصد رشد نشان می دهد.

بیش از هفت هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال از سود مصوب، متعلق به اعضای بازنشسته‌ اول مهر ۱۴۰۱ تا اول مهر ۱۴۰۲ بوده که تا پایان ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بازنشسته شده یا انصراف داده‌اند، این مبلغ طی ۲ هفته گذشته به صورت نقدی به حساب بیش از ۱۲۵ هزار نفر واریز شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس قانون/بازنشستگان نگران نباشند

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه توسعه هفتم و مصوبه دولت و تکلیف قانونی و مُر قانون انجام خواهد شد از این رو بازنشستگان نگرانی نداشته باشند.

میرهاشم موسوی در نشست خبری افزود: دغدغه معیشت بازنشستگان در آخرین دیدار رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی مطرح و گزارشی نیز در این خصوص ارایه شد. شهید جمهور نیز تاکید کردند هر چقدر می‌توانید به بازنشستگان برسید و همیشه دغدغه معیشت این قشر را داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم امروز اعلام می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایح امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای حدود ۹۸۰ هزار دانش‌آموز بعداز ظهر امروز روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

محسن زارعی امروز در گفت‌وگویی درباره اعلام نتایج امتحانات نهایی اظهار کرد: ۵۲ درصد دانش‌آموزان پایه دوازدهم دختران و ۴۸ درصد پسران هستند.

وی با اشاره به اینکه نتایح امتحانات نهایی پایه دوازدهم بعداز ظهر امروز - شنبه - روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است، افزود: ۲۵ میلیون پاسخنامه امتحانات نهایی توسط بیش از ۱۰۰ هزار معلم، تصحیح شده است و هر پاسخنامه دو بار توسط دو مصحح تصحیح و جمع نمرات توسط سامانه انجام شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

محدودیت‌های ترافیکی در تعطیلات پیش‌رو اعلام شد

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در اطلاعیه‌ای از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در برخی جاده‌های پرتردد کشور در تعطیلات پیش رو خبر داد.

به گزارش پلیس راهور، تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۲۴ تیرماه تا ساعت ۶ روز شنبه ۳۰ تیر در محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است. تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک منعی ندارد.

در محور کرج - چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است. اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

سهم هنرستانی‌ها باید به ۴۲ درصد برسد/مهارت‌آموزی زمینه‌ساز اشتغالزایی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سهم هنرجویان هنرستان‌ها در پایه دهم باید به ۴۲ درصد برسد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هزار هنرستان تا پایان برنامه هفتم توسعه بازسازی و احداث می‌شود.

محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره افزایش ظرفیت هنرستان‌ها در سند تحول بنیادین نظام آموزشی اظهار کرد: موضوع ترمیم سند تحول بنیادین از ماه‌های گذشته مد نظر بوده و نسخه‌ای تهیه شده و در دست بررسی است که پس از بررسی و کارشناسی نهایی در صحن شورای عالی وزارت آموزش و پرورش مطرح می‌شود.

وی افزود: ترمیم سند کمک می‌کند نقاطی که در اجرا مشکل دارد، بهبود یافته و رویکردهای تغییر کرده زمینه بهتر اجرایی شدن این سند مهم را بهتر فراهم کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار در منطقه هر چه زودتر آغاز شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: با توجه به اهمیت مقابله با پدیده گرد و غبار باید عملیات اجرایی آن در منطقه هر چه زودتر آغاز شود.

علی سلاجقه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار افزود: ایران در قالب یک دیپلماسی قوی و رایزنی های مختلف پدیده نوظهور گرد و غبار را به عنوان میثاق جهانی معرفی و جهان را متقاعد کرد که برای کاهش آن از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند.

وی اظهارداشت: امروز در این زمینه یک ادبیات مشترک شکل گرفته که کار بسیار سختی بود چون اولویت خیلی از کشورها گرد و غبار نبود اما ایران موفق شد و توانستیم به کلیدواژه مشترک برسیم و کشورها به یک میثاق بین المللی تن دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

۶ گروه کالای سلامت محور که مشمول ارز ترجیحی شد

۶ گروه کالای سلامت محور بر اساس «فهرست دارو و مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی و کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» که در هیات دولت به تصویب رسیده است، امسال می توانند از یارانه ارزی استفاده کنند.

طبق این جدول که به استناد بند (الف) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) به تصویب رسیده است، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی و همچنین تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه قطعات ساخت قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات و ملزومات پزشکی با مصرف خانگی پوست مو و زیبایی و دندانپزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال جاری هستند.

همچنین تجهیزات پزشکی مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران، شیر خشک رگولار رژیمی فرآورده های متابولیک غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها و نیز ملزومات دارویی شامل محلول چشمی اچ پی ام سی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها نیز می توانند ارز ترجیحی برای واردات دریافت کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

منافع ملی و مردم در اولویت رئیس جمهور منتخب است

رئیس کمیته سلامت ستاد انتخابات رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه منافع ملی و مردم اولویت دارد، گفت: حضور مردم و انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق بسیار مبارکی بود.

سیدرضا رئیس کرمی در آیین تجلیل از اعضای کمیته های سلامت استان‌های ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان که در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: امیدواریم نتیجه این انتخاب اصلح از سوی مردم، خیر و بهبودی وضعیت کشور باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه فعالان ستاد در شرایطی بسیار سخت و در زمانی بسیار کوتاه، ساماندهی و برنامه ریزی لازم را انجام دادند، افزود: اعضای ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان به دلیل اینکه منافع ملی و مردم برای آنها در اولویت است، با تمام توان فعالیت کردند که متاسفانه از هر سو تحت فشار بودند؛ هم از سوی طرفداران رقیب انتخاباتی و هم از سوی مخالفان مشارکت در انتخابات.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

شیوع بیماری‌های ناشی از پشه آئدس در صورت اهمال دستگاه‌ها

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر اقلیم را مهمترین عامل شیوع پشه آئدس و بیماری‌های مربوط به آن در کشور دانست و گفت: اگر تمام دستگاه‌ها پای کار نیایند، همه‌گیری گسترده‌ای در انتظار کشور است.

محمد اسماعیل مطلق در «جلسه ایجاد هماهنگی برای جلوگیری از ورود و استقرار پشه آئدس و بیماری های منتقله از آن به ویژه تب دانگ» که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: تغییر اقلیم موجب ایجاد تغییرات آب و هوایی گسترده‌ای در دنیا و کشور شده که بارندگی‌ها، سیل‌های غیرمنتظره و مخرب، کم بارشی و گرمای طاقت فرسا در فصل‌های مختلف از نتایج آن است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان در مدارس

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه شیر مدرسه در سال گذشته با دستور شهید رئیسی در مدارس ابتدایی دولتی کشور انجام و بودجه‌ای معادل ۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن تخصیص داده شد که بر اساس آن توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی دو بار در هفته توزیع می‌شود.

دکتر احمد اسماعیل زاده، افزود: این برنامه که با همکاری دستگاه های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، با چالش هایی در زمینه توزیع شیر همراه بود که دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به عنوان یکی از متولیان اصلی این برنامه، چالش های مربوط به اجرای این برنامه را در سراسر کشور از دانشگاه های علوم پزشکی کشور جمع آوری کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است تا در اجرای این برنامه در طی سال های آتی این چالش ها به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به اهمیت ارزشیابی در مورد تمامی برنامه های اجرا شده در معاونت بهداشت، گفت: ارزشیابی برنامه به مسئولان امر کمک می کند تا اثربخشی برنامه را بررسی کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

همکاری منطقه‌ای برای حل توفان‌های شن و غبار ضروری است

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل گفت: همکاری منطقه‌ای در حل مسائل طوفان‌های شن و غبار و تاثیرات آنها بر مبنای اینکه طوفان‌های شن و غبار خاصیت چند ملیتی دارند، ضروری است.

« ارمیدا آلیسجا بانا» در پیامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی مقابله به توفان های ماسه و گرد و غبار افزود: با افتخار این بیانیه را به نمایندگی از FAO به عنوان ریاست متنوع ائتلاف سازمان ملل برای مبارزه با طوفان‌های شن و غبار ارائه می‌دهم.

وی اظهارداشت: طوفان‌های شن و غبار مسئله‌ای بین‌المللی به اهمیت روزافزونی هستند که تاثیرات زیادی بر سلامتی انسان، امنیت غذایی، حمل و نقل، انرژی و محیط زیست دارند. حدود دو میلیارد تن گرد و غبار سالانه وارد جو می‌شوند که بر بیش از ۱۵۰ کشور در تمام قاره‌ها تاثیر می‌گذارند و تهدیدی برای دستیابی به ۱۱ از ۱۷ اهداف توسعه پایدار و اهداف مرتبط دارند، زیان‌های اقتصادی ناشی از یک طوفان شن و غبار می‌تواند به میلیون‌ها دلار برسد.ادامه خبر را اینجا بخوانید

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

سرمایه صندوق حمایت از اشتغال معلولان پنج برابر شد

دولت با اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، سرمایه صندوق را به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش داد و به این ترتیب توان وام دهی آن برای اشتغال معلولان پنج برابر شد.

اساسنامه صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۹۹ و به منظور ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال در دولت وقت به تصویب رسید.

اعطای تسهیلات خوداشتغالی و حمایت از کارآفرینان در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت؛ اعطای تسهیلات اعتباری در قالب های مختلف از قبیل قرض الحسنه به اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ایجاد فرصتهای شغلی جدید برای افراد دارای معلولیت؛ کمک مالی جهت ایجاد زیرساخت های اشتغال برای افراد دارای معلولیت و کمک به تأمین و پرداخت یارانه سود و کارمزد به مجریان طرح های اشتغال زا و کارآفرینی افراد دارای معلولیت واجد شرایط چهار رویکرد این صندوق در سال های گذشته بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

۵٠ درصد گرد و غبار شناسنامه‌دار شدند

مدیرکل زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: با بررسی‌های صورت گرفته موفق شدیم ۵٠ درصد گرد و غبار داخلی و خارجی شناسنامه‌دار شوند.

رضا شهبازی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مقابله با توفان های گرد و غبار در سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: در واقع مشخص شد که چه حجمی از گرد و غبار و از کجا به هوا بلند می شود.

وی اظهارداشت: البته با توجه به شرایط آب و هوایی ممکن است هر سال نسبت به سال قبل منبع و میزان گرد و غبار تغییر کند مثلاً یک سال داخلی بیشتر باشد و سال بعد گرد و غبار خارجی بیشتر به هوا بلند شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

کلاهبردار حرفه‌ای و سابقه‌دار مراکز درمانی در دام پلیس افتاد

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری مالی و سازمان یافته در مراکز درمانی یکی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: تلاش پلیس جهت شناسایی دیگر همدستان وی ادامه دارد.

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به گزارشی مبنی بر کلاهبرداری مالی و سازمان یافته در یکی از مراکز درمانی استان‌های مرکزی کشور که سبب نارضایتی و عدم احساس امنیت شهروندان شده بود، رسیدگی این پرونده در دستور کار کارآگاهان عملیات ویژه قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد افرادی با تشکیل باند ضمن کسب اطلاعات خصوصی و محرمانه شبکه سلامت (بیماران - پزشکان) و ارتباط با بیماران و پرسنل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در سطح شهر با انجام اقدامات متقلبانه و فریبکارانه به صورت کاملاً حرفه‌ای و سازمان یافته کلاهبرداری و اخاذی می‌کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

رشد ۶ درصدی آمار اهدای خون در بهار ۱۴۰۳

بنا به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون، آمار اهدای خون در بهار سال ۱۴۰۳ با رسیدن به عدد ۶۲۸ هزار و ۴۱۸ واحد، رشد نزدیک به ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

بشیر حاجی بیگی با اعلام این خبر گفت: این شاخص هم اکنون در کشور بیش از ۵۵ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و استانهای سمنان و یزد با نزدیک به ۶۶ درصد و قم با بیش از ۶۴ درصد بالاترین شاخص اهدای مستمر را ثبت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت جوان‌سازی جمعیت اهدا کنندگان خون با توجه به سالمندی جمعیت و به تبع آن بازنشستگی اهداکنندگان دهه‌های پیشین گفت: برنامه جذب جوانان به امر انسان دوستانه و نجات‌بخش اهدای خون در دستور کار سازمان انتقال خون قرار دارد و هم اکنون شاخص اهدا کنندگان بار اول در کشور بیش از ۱۵ درصد است که امیدواریم با اجرای برنامه‌های در دست اجرا و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، شاهد افزایش این شاخص در میان جوانان باشیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

برنامه امتحانات نهایی نوبت تابستان پایه دوازدهم اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش جدول زمانی امتحانات نهایی نوبت تابستان پایه دوازدهم (جبرانی) در مردادماه را اعلام کرد.

براساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، امتحانات جبرانی برای نخستین بار به جای شهریور در مرداد برگزار خواهد شد.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون جبرانی پایه دوازدهم از ۱۵ مرداد آغاز و تا اول شهریور ادامه دارد و دانش‌آموزان در دروسی که تجدید شده‌اند مجدد آزمون می‌دهند، نمرات آزمون جبرانی پایه دوازدهم برای ورود به رشته‌های دانشگاهی که پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی است، تأثیر دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

سامانه تعاملی «نام» رویکرد نوین ثبت احوال

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال از ایجاد سامانه تعاملی نام با هدف ارائه خدمت انتخاب نام نوزادان برای والدین خبر داد .

هاشم کارگر گفت: انتخاب نام نوزادان در بدو تولد یکی از دغدغه های اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد نوزاد مورد توجه خانواده قرار می گیرد و در دهه های اخیر با توجه به اقتضائات فرهنگی با پدیده‌ افزایش فراوانی نام های نوپدید روبرو بوده‌ایم.

وی بیان کرد: سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه خدمات بهتر و کمک به خانواده ها برای انتخاب نام مناسب و مشاوره تخصصی در این خصوص، سامانه جامع هوشمند با عنوان "سامانه تعاملی نام" را طراحی و در بستر سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) در دسترس عموم قرار داده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

غلبه بر بیماری کرونا با واردات پنج برابری واکسن در دولت سیزدهم

غلبه بر بیماری کرونا با واردات پنج برابری واکسن و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلار در دولت سیزدهم رقم خورد تا سلامت مردم در برابر این بیماری تضمین شود.

در اواسط مرداد ۱۴۰۰ دولت سیزدهم در بحرانی‌ترین شرایط دولت را تحویل گرفت. روی کار آمدن دولت جدید همزمان شده بود با موج بسیار هولناک و کشنده دلتا که در تابستان ۱۴۰۰ تا تعداد روزانه ۷۰۰ کشته نیز رسیده بود و خانواده های بسیاری را داغدار کرد؛ تا حدی که در بعضی شهرستان‌های کشور حتی در قبرستان‌ها جای خالی برای دفن نبود و مجبور به تاسیس قبرستان جدید شده بودند.

از طرفی علاوه بر لبریز شدن بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی؛ در میانه تابستان برخی اقلام دارویی کرونا و ازجمله سرم تزریقی کمیاب و توزیع‌شان به چند داروخانه محدود شده بود. مردم ساعت‌ها به این داروخانه و آن داروخانه مراجعه می‌کردند و در صف‌های طویل چند ساعته برای دریافت دارو و درمان می‌ایستادند؛ موضوعی که رئیس‌جمهور منتخب را در ۲۱ مردادماه و در شرایطی که حدود ۹ روز از استقرارش در نهاد ریاست جمهوری می‌گذشت، به میان ازدحام مردم در داروخانه ۲۹ فروردین به‌عنوان یکی از داروخانه‌های توزیع‌کننده داروهای کرونایی کشاند و مجدداً در این بازدید سرزده تاکید کرد که «همه توان دولت برای موضوع کرونا بسیج شده است.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/غلبه بر بیماری کرونا در دولت سیزدهم

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما