شناسهٔ خبر: 67657581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: سوخت کشاورزان جنوب کرمان تامین شود

جیرفت- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین سوخت بخش کشاورزی جنوب کرمان باید در دستور کار متولیان باشد تا کشاورزان در آستانه فصل کشت به مشکل برنخورند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهنام سعیدی عصر شنبه در جمع مسوولان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و شورای معاونان این سازمان در جیرفت با اشاره به گلایه کشاورزان در باره کمبود سوخت اظهار کرد: جنوب استان کرمان یکی از مناطق پراهمیت تولید محصولات کشاورزی و دامی است که پنج میلیون و ۴۰ هزار تُن محصول تولید می کند.
وی افزود: این منطقه با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۷۸۰ هکتار گلخانه و تولید۵۰۰ هزار تُن انواع محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای، رتبه نخست سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید محصولات جالیزی در کشور را به خود اختصاص داده که این خود نشاندهنده قابلیت‌های مهم این منطقه بویژه در فصل سرد سال است.
سعیدی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد نیاز پیاز بازار کشور را کشاورزان پیازکار در جنوب کرمان تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز نقش تعیین کننده جنوب کرمان در تامین بخشی از امنیت غذایی کشور انکارناپذیر است، اضافه کرد: مجموعه جهاد کشاورزی جنوب استان باید با برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی و هدایت بهره‌برداران به سمت تولید محصولات با کیفیت و در نظر گرفتن نیاز صادراتی کشورهای هدف، زمینه ایجاد برندها و نشان های تجاری کشاورزی برای رقابت در بازارهای جهانی را فراهم‌ کنند.
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان در حوزه بخش‌های خصوصی، دولتی و وابسته باید دنبال شود، افزود: در حوزه بخش خرید تضمینی و توافقی بویژه خرید محصول گندمکاران جیرفت و عنبرآباد و پرداخت به‌موقع محصول به کشاورزان توجه ویژه ای شود و در کمترین زمان پیگیر پرداخت پول و هزینه خرید گندم این قشر زحمتکش باشند.
سعیدی از رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان خواست با هدف جذب سرمایه‌گذار و توجه بیشتر مسوولان کشوری به جنوب کرمان، همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه گذاری جنوب کرمان‌ را برنامه ریزی کند تا از تمام توان برای معرفی داشته های ارزشمند جیرفت و عنبرآباد استفاده شود.
وی با اشاره به فراهم بودن زمینه برای راه اندازی و معرفی نمایشگاه محصولات کشاورزی جنوب کرمان در تهران بیان کرد: معرفی ظرفیت‌ها از طریق برپایی نمایشگاه‌ها و رسانه های شهرستانی، استانی و ملی می تواند پیشرفت های چشمگیری را در منطقه رقم بزند.


نماینده جیرفت در مجلس: سوخت کشاورزان تامین شود

وجود کشتارگاه های صنعتی مدرن حق مردم جنوب کرمان است

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی امروز همچنین در دیداری دیگر با سرپرست اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان و معاونان این اداره کل گفت: پیگیری ساخت و راه اندازی کشتارگاه های مدرن و استاندارد دام و طیور به منظور تولید گوشت مصرفی مردم جنوب کرمان که بطور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بایستی با فراهم کردن زیرساخت ها و مشوق های سرمایه گذاری زمینه حضور بخش خصوصی را در احداث کشتارگاه‌های مدرن در جیرفت و عنبرآباد فراهم کنید.
سعیدی افزود: جنوب استان کرمان یکی از این داشته های ارزشمند استعداد پرورش دام و طیور است که باید از این نعمت خدادادی به نحو احسن در جهت ایجاد اشتغال پایدار ‌و تامین امنیت غذایی کشور استفاده مناسب را برد.
سعیدی اضافه کرد: وجود بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و سنگین در منطقه می‌تواند نه‌تنها ما را از واردات گوشت و فرآورده‌های دامی بی نیاز کند بلکه می توانیم بخشی از نیاز کشور را هم تامین کنیم.
وی ادامه داد: کوتاهی و مراقبت نکردن در حوزه دامپزشکی در جنوب کرمان با سلامت مردم سرکار دارد بنابراین اداره کل دامپزشکی باید سلامت و امنیت غذایی مردم جنوب کرمان را با رصد و پایش بیماری های احتمالی تامین کند.

نظر شما